Hvorfor seksualiseres kvinner mer enn menn?

 

 

Jeg kom virkelig til å tenke på noe her om dagen. Jeg så en annonse i lokalavisen om et kjent mannlig strippeshow som skulle foregå i byen. Så tenkte jeg; om dette hadde vært snakk om damer, hadde det vært et sykt hysteri rundt det. Folk hadde klikka og kalt dem horer, og sikkert flere teite ting. Hvorfor skal ikke damer kunne gjøre det samme uten at det bryter ut tredje verdenskrig i bygda? Hva er det som er så galt med at kvinner skal kunne oppføre eller føle seg på samme måte som menn? 

Om noen begynner å spørre meg om hobbyen min; pole dance, må jeg fort som fy forklare at jeg ikke er en stripper. Men, om menn kan strippe og det er akseptabelt, hvorfor kan ikke damer? 

Hvis gutter kan kle av seg på overkroppen en varm dag, hvorfor blir det feil jeg som jente gjør det samme? “Æsj, kle på deg. Du ser ut som ei hore der du står og blotter deg i bare BH’en”, hadde vel mange tenkt. En annen ting er også at damer ofte blir sett ned på dersom de ammer barnet sitt i offentlighet. Herregud, hva er så galt med en pupp og en nippel? Det er jo langt ifra noe sexy at en mor mater sitt barn?! Ikke er det ekkelt heller, det er helt naturlig. Jeg skjønner at et fint motargument er “vel, bæsj og tiss er ekkelt, men det er også naturlig”. Vel, det blir jo ikke helt det samme om man skulle sitte seg ned å gjøre nummer to midt i butikken? Nei, det blir ikke det. 

 

Her har jeg ikke på meg noe annet på overkroppen enn BH, kriiiise!!! Shame on me. 

 

Og ikke minst på TV og i magasiner: Hvorfor sensureres kvinnelige nipler og ikke mannlige? Hva er grunnen til det? Begge er like naturlige, og er er absolutt ingen grunn til å sensurere dem. Hvorfor ikke gjøre det på menn også da? At kvinner ikke skal få vise fram kroppen sin på samme måte som menn er litt sykt. Alle kropper er naturlige.

Poenget mitt er: gutter og jenter er ikke så jævla ulike. Hvorfor skal det da være så galt at jenter gjør det samme som gutter? At de skal kunne føle seg på samme måte uten å bli sett ned på? Det er ingenting galt i nakenhet folkens, vi ble født sånn!! Selvfølgelig mener jeg ikke vi skal kunne gå naken til hver og en tid da, men kropp er no shame. Just saying! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg