Uken som gikk – Uke 17

 

 

Ukas høydepunkt: 

Uten tvil det fine været vi har hatt her i Harstad hele uka. Knallsol! Snøen har smelta som bare det, vi fikk muligheten til å grille, være masse ute på verandaen og skifte fra vintersko til sommersko. Jeg har faktisk også brukt bomberjakken mye! 

Sett bort ifra nå da, det snør. Selvfølgelig. Håper værmeldinga holder det den lover, for det er meldt en del regn i neste uke, så da forsvinner vel snøen forhåpentligvis mer. 

 

 

Ukas cravings: 

Når finværet melder seg, er det som oftest is jeg vil ha. Derfor har jeg spist to iser denne uka, den ene var en smoothie-is som heter Fruitero og den var driiitgod. 

 

Ukas innkjøp: 

Nå som det har vært hårfarge-salg på Coop OBS! og Europris, har jeg kjøpt tre bleikepakker og tre hårfarger! På fredag bleika jeg håret for første gang med to av bleikepakkene, og det så helt jævlig ut, akkurat som forventa. I går farga jeg håret i en farge kalt “Mocca Light Brown”, og fortsatt skinner en del av det oransje igjennom. Men så smart jeg har vært, kjøpte jeg en til i akkurat samme farge som jeg skal bruke på de oransje og lyse punktene (jeg farga det brunt selv, så det er ikke så mye å skryte av, som dere kanskje skjønner). 


Hahaha. Som sagt, grusomt!!! (Jeg har ingen bilder av det nåværende håret mitt, men det kommer vel snart)
 

Ettersom jeg sitter igjen med enda en bleikepakke, skal jeg foliestripe det en gang nærmere sommeren. Dette må selvfølgelig bli når jeg har fått den ønskelige brunfargen. Mye hårfarging altså! Heldigvis har ikke håret mitt blitt helt tyggegummi da. Kokosolje og hårkur er min savior! 

Jeg kommer sikkert til å gå tilbake til mørkere hår senere en gang, for det trivdes jeg veldig med. Men akkurat nå må jeg spare mest mulig penger, og har ikke råd til å farge etterveksten en gang i måneden. Spesielt ikke når jeg skal studere. Og hvem vet? Kanskje jeg trives greit med min naturlige hårfarge! 

 

Ukas nedtur: 

Bestefar har vært så snill og spandert et medlemskap på ei nettside der jeg kan øve til engelsk-testen vi skal ta snart. Dette er jo en stor fordel i seg selv, men ulempen er at det er sinnsykt vanskelig. Det var virkelig en nedtur å innse, men da får jeg vel bare bite i det sure eplet og øve mer! Jeg har heldigvis klart det ganske bra på “listening”-delen, så da kan jeg øve mer på de jeg sliter mest med. 

 

Dette er en av de verste uke-oppdateringene jeg har hatt, jeg vet. Har rett og slett utrolig lite motivasjon eller ideer til blogginga nå for tida, og akkurat idag nå er jeg i veldig dårlig form. Skal jo, som noen av dere vet, poste innlegg på Lipsticksquad hver mandag. Er hos kjæresten, og har ikke hatt med meg noe mer interessant sminke enn hverdagssminke, så vi får se hva for noe lurt jeg finner på til imorgen. 

Håper dere har hatt ei fin uke! 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg