London ain’t calling

 

 

Jeg har ikke hatt den beste uka, men heldigvis begynner det å snu. Jeg har gått og gnaget litt på ideen om at England-studier bare er å se langt etter for øyeblikket. Med min psykiske tilstand akkurat nå, med oss som er veldig sent ute med søknader og som kun har et gjennomsnittlig karaktersnitt fra videregående. Først startet jeg å tvile på London i starten av uka, ettersom vi sjekket boligpriser, mulighetene for meg og Mathias å bo sammen, i tillegg mulighetene våre for stipend og lån. Det viste seg at det hadde blitt mye vanskeligere økonomisk enn vi hadde sett for oss. Deretter begynte vi å researche flere byer i England, men igjen var det litt vrient å finne skoler som tilbydde både medie- eller markedsstudier og musikkstudier. Igjen begynte vi å stusse litt på entry requirements, altså hva som kreves for å komme inn på studiene, og om vi faktisk hadde et høyt nok snitt eller ikke. 

Dette har resultert i at vi legger bak oss planen om å studere i England, for nå iallefall. Om vi begge kommer oss inn på skoler her i Norge, så blir det bachelor i dette landet uten at vi trenger å bekymre oss like mye for økonomien og utfordringene med å bo i et fremmed land. Det hadde vært litt verre med meg som er så psykisk ustabil også, haha… Vi er fortsatt kjempegira på å studere i England en gang, så om anledningen byr seg; vil vi kanskje ta en mastergrad på to år der. Det var tross alt utrolig vakkert både i Birmingham og i London! Vi begge stortrivdes i England, og jeg vil garantert tilbake en gang i fremtiden. Det er bare synd det ikke ble så snart vi hadde sett for oss. 

 

 

Det vil også si at Oslo-turen er litt bortkastet for min del, men jeg kan snu det om til noe positivt. Selv om vi ikke drar til Moss imorgen tidlig for å ta engelsktesten, får jeg sett og utforsket byen vi mest sannsynlig flytter til om et par måneder! I tillegg har jeg planlagt et besøk og veiledningstime hos Høyskolen Kristiania som jeg har fått tilbudt studieplass på. Jeg får ta min tredje tatovering, stoked!!! Og ikke minst opplevd hakket finere vær enn her oppe i nord. (27 grader og sol i Oslo imorgen, 7 grader og sol i Harstad imorgen

Vi er nå pakket og klar til den en og en halv timers lange flyreisen sørover! Vi blir der i 6 dager, så litt får jeg vel iallefall sett og gjort. Ønsk oss lykke til, ikke engelskrelatert denne gangen! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg