Busskrise, storytime fra barneskolen

 

 

Nå tenkte jeg å fortelle en liten morsom historie fra da jeg gikk i 1.klasse og var 6 år gammel. Jeg pleide å ta skolebussen til skolen jeg gikk på, så det gjorde jeg også denne dagen. Som 6-åring var jeg ufattelig usikker og redd, dette også i denne situasjonen. Bussen var full, men jeg fant meg en plass helt bakerst. Bussen stoppa ved skolen som vanlig, og jeg måtte vente på tur for å reise meg og gå ut. Før jeg visste ordet av det begynte bussen å kjøre igjen. Og der satt jeg, helt bakerst og alene. Ikke snakk om at jeg kunne turt å reise meg for å gå fram til bussjåføren eller rope at jeg ville ut. 

Jeg satt på bussen hele veien til sentrum, som er en 10-15 minutters kjøretur unna skolen. Også da bussen stoppa, bare satt jeg der helt stille. Jeg var garantert veldig redd og hadde lite forståelse for hva jeg skulle gjøre. Heldigvis la bussjåføren merke til meg da kan skulle til å gå ut, og spurte hvor jeg skulle hen. Da svarte jeg selvfølgelig: “eeeh, skolen”. Han sa ingenting om at jeg skulle ha sagt ifra eller noe sånt, men heller “ja, da får æ vel bare kjøre dæ tilbake da”, hahaha. Så der satt jeg, nok en gang alene i bussen, men denne gang på vei til skolen igjen. 

 

Hahaha, for en slask jeg var! Så veldig ut som jeg hadde spist spaghetti her 😂 

 

Så ja, da kan jeg faktisk si at jeg har blitt kjørt alene til skolen i en buss uten at den var i rute. Syntes bare hele historia virker litt syk, og at det faktisk skjedde?! Jeg kom på det en kveld mens jeg og Mathias pusset tennene på badet, og holdt på å le meg ihjel. Han skjønte selvfølgelig ingenting, men vi hadde det iallefall veldig morsomt når jeg skulle fortelle hvorfor jeg lo så mye! Det er en hendelse jeg ofte glemmer av, men når jeg først kommer på det syntes jeg det er skikkelig humoristisk å tenke tilbake på. 

For all del, jeg kjenner meg veldig mye igjen i den væremåten idag også. Jeg hadde nok syntes det hadde vært svært utfordrende å måtte rope fram at jeg også skulle ut. Men men, det ordna seg iallefall med en snill bussjåfør! 

 

 

Forresten, i morgen begynner Lipsticksquad med ny temauke, og denne gang er det Fantasy. Det blir kjempegøy, følg med på instagrammen vår Lipstickquad_ om du ønsker å se innspillene fra oss seks jentene!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg