Mine viktigste tips om sommeren

 

 

Nå har godværet vært her oppe i Nord i noen dager, men det varer dessverre bare fram til imorgen før det blir regn og temperaturen synker. Jeg ønsker likevel å komme med mine beste tips til dere som nå får sommer, og dere i Nord som vil nyte de siste timene. (Er for det meste overskyet nå da, så kanskje ikke)

 

Hold deg hydrert! 

Det aller viktigste punktet er nemlig dette. Er du ute, ha med deg vannflaske. Kroppen bruker mye væske på å være varm, både på grunn av svetting og pusting. Er du dehydrert kan kroppen reagere på flere forskjellige måter som for eksempel hodepine, svimmelhet, slapphet og kvalme. Det er ikke noe særlig når man har mest lyst til å være ute! Drikk vann, ofte. 

 

 

Spis nok! 

Selv om det å holde seg hydrert er viktigst, så er det også viktig å få i seg mat og næring. Jeg merker iallefall selv at det er ganske energitappende å være i sol og varme. Jeg oppdager også ofte at jeg ikke føler meg så veldig sulten når været er som det er, men jeg prøver iallefall å få i meg det jeg trenger. Har du ikke lyst på varm mat, spis frukt og bær! Melon og saftige frukter er 10/10 å spise ute. 

 

 

Smør deg med solkrem! 

Ikke bare gjør solbrenthet veldig vondt, men det er også aldrende og gir større risiko for hudkreft. På hele kroppen smører jeg meg med faktor 30, og i ansiktet med faktor 50. Og jo, man kan fortsatt få brunfarge selv om man smører seg med solkrem!

Bruker du solkrem i ansiktet kan det være lurt å fjerne det på kvelden med en oljerens for å unngå kviser/uren hud. Husk å bruke en vanlig rens etter oljerens for å få bort rester! 

 

Som dere ser fikk jeg dessverre et par kviser før jeg begynte med oljerens… Den største i panna er den desidert verste.

 

Så, nå får jeg heretter bare trygle og be om at dette korte, men fine sommerværet vi har hatt ikke kun var et engangstilfelle! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg