Allergies

 


 

Og der var det plutselig søndag. Sist jeg skrev et innlegg var tirsdag, deretter skrev jeg et som skulle publiseres onsdag. Men nei. Her sitter jeg da, søndag, og har fortsatt ikke publisert noe innlegg. Uka har gått bra, men gressallergien min har slått ut som aldri før. Har hørt at det er verst i slutten av juni, hele juli og starten av august. Jeg merker det for å si det sånn!

På fredag var jeg forsåvidt aktiv hele dagen, men ikke så aktiv at hele kroppen kjentes ut som den skulle kollapse på kvelden. Noe det kjentes ut som likevel. Jeg merker at jeg blir veldig fort sliten og slapp, spesielt av å være ute. I fjor sommer var jeg sammen med storesøsteren min da hun klipte plenen, og dere kan jo tenke dere. Nyklipt gress er det verste for en med timotei-allergi. Øynene rant, nesa rant og det kjentes ut som jeg hadde influensa og feber. Jeg måtte faktisk bare gå inn og legge meg nedpå fordi det ble så ille.

Jeg har alltid tenkt at gressallergien min ikke er så mye å syte over med tanke på at jeg både sliter med endometriose og migrene, og dette bare er barnemat i forhold. Men når sesongen er her preger det jo hverdagen litt. Øyedråper og nesespray hjelper dessverre ikke på slappheten, så imorgen skal jeg prøve å få ringt legen for å få råd, eventuelt medisin eller noe sånt. Selv om dette nå er en filleting i forhold til andre ting jeg plages med, er det jo irriterende å bli så sliten av ingenting. Spesielt når jeg vet at det finnes noe jeg kan gjøre! Jeg vet enda bare ikke helt hva, haha… 

 

I det siste har jeg hatt problemhud, og vippene mine har absolutt ikke hatt lyst til å samarbeide når jeg sminker meg. Som dere ser nekter de å holde seg oppe når jeg bruker vippetang, vippene samler seg og noen bare blir helt usynlige. Haha, her var jeg også helt tom for vippelim, så jeg kunne ikke bruke løsvipper heller. 

 

Akkurat nå er jeg både tett i nesa, ørene og halsen, jævlig irriterende spør du meg. Spesielt å være tett i ørene! Må si “hæææ?” nesten hver gang jeg blir snakka til. Jeg får håpe det går over da! Også håper jeg dere har en like fin og avslappende søndag som jeg har. Været er ikke noe digg å være ute i, så derfor er det ekstra greit å være inne, høre på regnet og se på utsikten som egentlig er ganske fin. Litt tåkete, regnvær, og grønt gress og trær overalt. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg