Første skoledag

 

 

Etter mye nerver kan jeg lettet si at første skoledag er overstått! Eller rettere sagt, første forelesning. Jeg var syk forrige mandag og fikk ikke møtt klassen min før idag. Derfor var det ekstra skummelt å møte opp tidligere idag, for da hadde hele klassen møtt hverandre allerede og jeg hadde virkelig null peiling på hvilket klasserom vi skulle være på. Og dere vet jo meg, alltid tidlig ute… Jeg dro nedover en time før forelesningen skulle starte, så fikk jeg sjansen til å ta det med ro og finne riktig klasserom.

Så, hvordan gikk det? Heldigvis fant jeg ei jente fra faddergruppa da jeg kom til skolen, og hadde det ikke vært for det hadde jeg sikkert ikke funnet fram til rommet før timen allerede hadde startet. Det er greit å vite at vi skal være der imorgen også da! Men tilbake til spørsmålet. Det gikk bra! Faget var veldig interessant, og det handler om å påvirke og forhandle. Det er også litt psykologi innblandet, og det er spennende! I morgen skal vi ha om salg og relasjonsbygging, så jeg er spent på det. Begge bøkene til pensumet er på engelsk, så det er litt utfordrende lesestoff med tanke på “vanskelige ord”, så her er det ekstra viktig at jeg får med meg forelesningene! 

 

Noe dere kanskje lurer på er om jeg har fått meg noen venner enda, og svaret er nei. Men det får så være, enten får jeg meg venner på skolen, eller så gjør jeg ikke det. Studere skal jeg gjøre uansett! Nå skal jeg og Mathias raska på ned til byen en tur for å kjøpe skrivebøker. Ha en fin kveld! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg