Dette syntes jeg om skolen til nå

 

 

I dag har jeg hatt siste forelesning denne uka, og har nå tatt helg! På en måte da, jeg må fortsatt lese pensum både i kveld og i morgen, men jeg har ingen forelesninger på fredager. Det vil si at jeg denne uka har hatt alle fagene jeg skal ha dette semesteret. Det er et spesielt fag jeg sliter med å forstå, og det er “marked og samfunn” som omhandler mye markedsøkonomi, kapitalisme, markedets historie osv. Jeg har veldig lenge sittet og lest både pensumbøkene og på nettet for å lære å forstå disse begrepene, men jeg får det bare ikke inn i hodet. Så dette blir en utfordring! 

Ellers virker fagene spennende og jeg digger foreleserne til nå. Det er forresten snakk om at jeg skal bytte klasse! Jeg får vite mer om det er mulig imorgen eller på mandag, så jeg krysser fingrene da. Akkurat nå har jeg en liten pause fra lesing og jobbing med oppgaver fra dagens forelesning i faget “markedsføring”. Jeg er glad jeg finner det interessant, for hvis ikke hadde dette vært helt gørr! Det er en del begreper jeg ikke skjønner like godt, men jeg vet at det kommer noe godt ut av å kunne det. Disse oppgavene jeg jobber med er forresten ikke noe som blir innlevert eller vurdert, men det er relevante eksamensoppgaver basert på forelesningen vi hadde idag. Det er rett og slett for at jeg skal lære mer og få øving! Et veldig bra opplevd synes jeg. 

 

6 kommentarer

Siste innlegg