Jobb ved siden av skolen?

 

 

Jeg har begynt å tenke litt på jobb, selv om jeg for et par uker siden var ganske bestemt på at jeg ikke kom til å ville jobbe ved siden av et krevende studie. Men, hva om jeg kunne jobbet med noe som er relevant for studiet? Noe jeg liker? Noe innen markedsføring! Det ville jo passa perfekt, for jeg kunne ha brukt kunnskap fra skolen i jobben, og motsatt. 

Men jeg skal selvfølgelig ikke love dere eller meg selv noe, og jeg kan måtte klare meg med stipendet hver måned, så jeg får prøve å ikke ha for høye forhåpninger selv. Jeg har søkt på et par relevante jobber som er på deltid. Jeg krysser selvfølgelig fingrene, for det ville vært til stor nytte! Både økonomisk og med tanke på kunnskapen jeg får. Men igjen, så er markedet stort for markedsføring idag, det er mange flinke ungdommer der ute, og det er mange om beinet fordi det er en spennende og interessant retning å gå. 

Jeg ville selvfølgelig hatt lite fritid til overs med tanke på at jeg må jobbe mye med studiet på egenhånd også. Pensumet skal tross alt leses utenom forelesningene, og det gjør jeg samme dagen etter jeg har vært på forelesning. Det er mye å sette seg inn i over kort tid! Alt fungerer jo så lenge man er viljesterk og strukturert nok, følger rutiner og har satt seg mål. Man må nok også være flink til å sette grenser, for man trenger faktisk også å slappe litt av uten å jobbe med ting. Før man vet ordet av det går man på en smell fordi man har kjørt seg for hardt. Dette er grunnen til at jeg ønsker å jobbe med markedsføring ved siden av skolen, rett og slett fordi skolen og jobb ville omhandlet mye av det samme, og det ville vært veldig lærerikt! Ikke minst gir det meg veldig gode muligheter i fremtiden. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg