En måned i hovedstaden

 

 

I dag har vi bodd i Oslo i en hel måned. Det har gått veldig fort, og jeg tenkte at jeg på samme måte som “uken som gikk”-innlegg skulle gjøre det samme nå, bare at jeg fokuserer på det som har skjedd mens vi har bodd her! 

 

Månedens høydepunkt: 

Å begynne å studere har nok vært høydepunktet i løpet av den tiden vi har bodd her. Det var jo tross alt hele grunnen til at vi flytta hit! 

 

Månedens utfordring: 

Dette må nok bli det samme som punktet over; å begynne på skolen. Jeg finner det litt vanskelig å bli kjent med andre når det kommer til klasser og store grupper, så det har vært en stor utfordring for meg! Både i fadderuken og på skolen generelt. Heldigvis har jeg blitt kjent med snille jenter fra parallellklassen, og jeg prøver mitt beste på å få bytta klasse, men det er visst ikke bare bare… Jeg ønsker jo å ha gruppeeksamen med disse jentene, og det er ikke mulig når jeg ikke går i klassen deres. 

 

 

Månedens rareste hendelse: 

Denne har jeg enda ikke fortalt! Jeg stod på et busstopp og venta på å ta bussen hjem. Jeg hadde vært hos psykolog, var syk, sliten både mentalt og fysisk, og i tillegg snakka jeg i telefonen. Jeg rusha inn på bussen for jeg følte meg småstressa, også kom det ei med barnevogn ut av bussen. Vi kom oss forbi hverandre uten problemer, men plutselig dro en mann meg tilbake. Så begynte han å kjefte på meg og kalle meg en idiot. Rett og slett fordi jeg ikke venta med å gå inn i bussen til dama hadde gått ut. Jeg vet at det er en liten regel som heter “først av, så på”, men det var ærlig talt ikke noe problem. Jeg ble først livredd, og deretter ble jeg fly forbanna. Kjipt at jeg ikke kjefta tilbake, men sånt tenker man jo på i ettertid da… Hvilken rett har liksom en fremmed ungdom til å rykke hardt i jakken min og kalle meg en idiot uten å egentlig ha en god grunn til det? 

 

Månedens nedtur: 

At jeg ble syk under fadderuka, og måtte holde meg hjemme i ei uke. Jeg gikk dermed også glipp av Faglig Kick-off, som var ei slags forelesning med info der klassen var samlet for første gang. Det var veldig kjipt, og jeg kunne ha fått gjort veldig mange ting på den uka der! 

 

Månedens opptur: 

Alle de positive overraskelsene vi har fått med tanke på boligen vår og strøket vårt! Blant annet at vi har en svær felles tak-terrasse sammen med de andre som bor her med amazing utsikt og gode muligheter til å sole seg, at utsikten fra leiligheten vår også er kjempefin, og ikke minst at vinduskarmen er så bred at man kan sitte der! Nå har vi kjøpt anti-skli puter å ha der. Jeg kan ikke akkurat kalle det en pute, men mer en sånn tynn stolpute, og heldigvis er den myk da. 

Alt i alt så har vi det greit! Det er enda ganske nytt, og jeg vil tro jeg kommer til å bli mer vant til å bo her og kjenne meg mer igjen etterhvert. Jeg føler at jeg er litt stressa og nervøs hele tiden på grunn av antallet mennesker, trafikk osv. Det går seg nok til da! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg