Hjemme i Harstad igjen

 

 

Husker dere at jeg for litt over en uke siden postet innlegget “God natt”, der jeg skrev at jeg skulle ha benyttet høstferien til å dra hjem, men at det var for sent? Vel, her er jeg. I den trygge hjembyen min Harstad! Det er to måneder siden sist jeg var her, og det føles herlig å gjenforenes med familien. To måneder er ikke det lengste, men det føles lenge ut med tanke på at jeg pleide å se familien min svært ofte før jeg flyttet til Oslo. Jeg er også veldig takknemlig for at jeg får med meg nordnorsk høst i år, det er så fint! 

Grunnen til at jeg holdt reisen skjult på bloggen helt til nå, er fordi jeg skulle overraske lillesøster og mamma! Jeg landet på Evenes Lufthavn klokken 15:00 på torsdag, hentet kofferten og gikk ut til parkeringsplassen. Så kom en velkjent rød Jeep kjørende mot meg, og i bilen satt pappa og lillesøster. Jeg hadde gledet meg så utrolig mye til å se reaksjonen hennes, og jeg har holdt på å sprukket flere ganger. Jeg hadde flere ganger skikkelig lyst til å røpe det for henne, men jeg er glad jeg ikke gjorde det! For reaksjonen hennes var virkelig verdt det. 

 

 

Vi dro rett på hytta til pappa og sov over der til fredag. Vi grillet og hadde det kjempekoselig, så kom storesøster kjørende til oss på kvelden. Jeg har fått møtt en del familie og er “fullbooket” frem til jeg drar herfra om to dager! Det har vært veldig fint å komme til hjembyen igjen for å slappe av og møte familien nå som jeg har sjansen til det. 

 

6 kommentarer

Siste innlegg