Et innblikk i mitt studentliv – søndag, time for time

 

For å gi dere et bedre innblikk i min studenthverdag, har jeg valgt å vise dere innholdet i denne søndagen – time for time. Nå lurer du sikkert på hvorfor i alle dager jeg har valgt en søndag av alle dager i uken. Jo, det skal jeg selvfølgelig forklare! Dagen beskriver enkelt og greit ganske spesifikt hvordan det er å studere, og hvordan jeg gjør noe studierelevant ut av søndager. Jeg kunne også valgt for eksempel en onsdag der jeg fysisk er på skolen, men forelesningene er tross alt ikke det som alene avgjør studenthverdagen min! 

 

 

11:00 – Rise and shine, sleeping beauty! Haha, neida. Jeg følte meg som et vrak da jeg våkna. Det er ikke vanlig hverdagskost for meg å våkne opp opplagt med et smil om munnen, og i dag er intet unntak. Litt skuffet var jeg også over at jeg ikke stod opp klokken 9, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt. 

12:00 – Nå er det på tide med litt (veldig mye) husarbeid, for det er jo tross alt søndag! Jeg og sikkert mange andre ser på søndager som den gyldne mulighet til å shine hjemmet, og jeg er vel ikke den eneste studenten som er helt fersk på å bo alene. En av de diggeste følelsene jeg vet om er å ha det rent og ryddig rundt meg etter et par timer med skrubbing og vasking! 

14:00 – Siste eksamensinnspurt! Klassen min har i rundt en måned holdt på med vår aller første eksamen, nemlig en gruppeeksamen i faget Forhandling og påvirkning. Klokken 14 møttes jeg og eksamengruppa for å ferdigstille og levere inn oppgaven. Vi satt til sammen i tre timer, og sa oss til slutt fornøyd med resultatet. FOR en herlig følelse dette var! Jeg har jobbet veldig hardt og dedikert mange timer til denne oppgaven. Å vite at den er ute av verden er fantastisk med stor F. 

 

 

18:00 – Middagen er klar! Det ble så enkelt som kylling- og pastagryte fra Findus fra frossenavdelinga på Coop Extra. Denne er faktisk veldig god, og det var i tillegg tilbud på disse her i forrige uke. Gjett om jeg og samboeren var rask med å komme oss av gårde til butikken! Studentøkonomien er ikke enkel, så her er det bare å trø til om et godt tilbud dukker opp. 

19:00 – Er det noe jeg er avhengig av, så er det å ha god orden. Jeg elsker å planlegge, lage lister og ikke minst gjøre det hele litt kreativt. Derfor har jeg ei bok dedikert til nettopp det! Jeg har i dag gjort ferdig neste ukes plan. Det er absolutt noe jeg vil anbefale alle studenter å gjøre, for det er så mye lettere å følge med og huske det du skal gjøre. Det er kanskje ikke nødvendig å gjøre like mye ut av det som jeg gjør, men om du har lyst; søk opp “Bullet Journal” på Pinterest, og jeg kan love deg at du blir inspirert! 

Dette ukesoppsettet ble jeg sånn passe fornøyd med, bortsett fra at jeg selvfølgelig presterte i å skrive thursday som tirsdag og tuesday som torsdag… Engelsk? No problem! 

 

Slenger også med et bilde av forelesningsplanen jeg har laget! 

 

20:00 – Nå som jeg har full oversikt over neste uke, kan jeg begynne å se på forelesningsplanene til hvert fag. Dermed kan jeg også begynne å lese pensum. Jo tidligere, jo bedre! Jeg har begynt å lese pensumet til det vanskeligste faget etter min mening, nemlig Marked og samfunn. Her er det tre kapitler i boka “Markedsøkonomiens utvikling“, og det er langt ifra den mest spennende boka jeg har lest i… Men da er det ingenting annet å gjøre enn å bare komme i gang, da slipper jeg å bruke hele tirsdag ettermiddag og kveld på å lese. 

 

23:00 – Etter dette blogginnlegget skal resten av denne kvelden skal gå til èn ting, og KUN èn ting: å slappe av. Jeg vet ikke om det bare er meg, men på søndager føler jeg et ekstra stort behov for å spise usunt. Da kan jeg være ekstra takknemlig for at jeg og samboeren i går ikke spiste potetgullet i skuffa som ligger og venter på oss! 

 

 

8 kommentarer
    1. Bullet journal! Jeg oppdaget konseptet for bare et par-tre uker siden, og gleder meg så sykt til å lage min egen for 2018. Valgte og vente til neste år, da jeg har en ålreit almanakk for øyeblikket som varer ut 2017. Hvilket merke er boken du bruker?

    2. EvaMartina: Boken min er en Leuchtturm 🙂 Den fungerer bra, men opplever dessverre at tusjene blør gjennom sidene av og til. En av grunnene til at den er så bra er fordi den har prikker på sidene istedet for ruter eller linjer! Derfor er det veldig lett å tegne rett uten at eventuelle streker som var der fra før skal ødelegge noe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg