Julestemninga tar knekken på meg

 

Hvert eneste år får jeg julestemning månedsvis før jula faktisk er igang. I år et intet unntak! Jeg hører low-key på julesanger, spesielt “Home for christmas” av Maria Mena, for jeg kan denne gang relatere. Jeg begynte å få julestemning tidlig i oktober, og nå har det virkelig tatt av. Jeg tenker på julegaver 24/7, har julesanger på hjernen og har allerede drukket julebrus flere ganger. 

Dessuten snakket jeg nettopp med mamma på telefonen i to timer, der vi blant annet snakket om jula. Da blir jeg ekstra gira på å komme hjem! Og hver eneste gang jeg er på butikken, sikler jeg etter sånne “pepperkakebokser” med sjokoladeflarn eller hva det nå heter, men jeg har tatt meg i nakkeskinnet hver gang og lovet meg selv å vente til det er desember…  

 

1. juledag i fjor

 

Jeg er også en person som er helt avhengig av planlegging, og hva tror dere jeg har planlagt fullstendig? Jo, nemlig jula. For å “prove my point” kan jeg si at jeg har kjøpt over halvparten av alle julegaver, skrevet lister over hvem jeg skal kjøpe til og hva, planlagt hva jeg skal gjøre i Harstad, skrevet ned hvilke julekaker jeg vil bake og sist men ikke minst vært på utkikk etter julekalendere. Haha, jeg er jo helt gal. I år blir det flaksloddkalendere på både meg og Mathias iallefall, og jeg får håpe vi vinner noe i år da! 

Snart skal jeg begynne å lage desember-måneden i Bullet Journalen min, og jeg er så gira! Jeg skal se an om jeg legger ut noen bilder av det senere, om det blir vellykket selvfølgelig. Noen av dere vet vel kanskje at jeg har en tendens til å skrive og tegne feil i den boka der, haha… Ellers da? I dag har jeg og eksamengruppa hatt et møte med Tine, og jeg er veldig klar til å begynne å skrive de 12-14 sidene som må innleveres i neste uke. Litt stress blir det jo, i tillegg til alt det andre pensumet vi har, men dere vet kanskje hva motivasjonen min er akkurat nå! Med tanke på at jeg måtte dra på skolen i dag, tror jeg det blir litt lettere å gjøre det heretter. Det første steget er vanligvis et av de tyngste, og i morgen skal jeg dra!  

 

 

2 kommentarer
    1. Høres herlig ut med julestemning da! Jeg mener, selve jula varer jo ikke så alt for lenge, så det å sette stemningen et par mnd i forvei er jo bare koselig, da får man det meste ut av det c:

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg