Jula = over

 

 

For fire dager siden var det julaften, og jeg gjorde akkurat som planlagt. Jeg hadde en koselig dag, og fikk mange fine julegaver! For å si det sånn er jeg noen kroner og sminkeprodukter rikere. Vi dro først på to kirkegårder for å tenne lys og gjøre det litt fint rundt noen graver, så dro vi hjem der jeg og lillesøster så på Timmy Gresshoppes Julefest på TV mens vi spiste godteri fra julestrømpen. Et par timer senere var det klart for julemiddagen; pinnekjøtt, veldig gode poteter og kålrabistappe! 

Dagene etter julaften har også vært veldig koselige med familiemiddager og fine kvelder. Mathias jobber dessverre ganske mye her i Harstad, så vi har ikke tilbragt så veldig mye tid sammen annet enn et par overnattinger. Vi klarer oss, og vi får mer enn nok tid sammen når vi er tilbake til vanlige rutiner! Det er litt kjipt å si at jula er over, og det merkes spesielt når man legger seg til å sove på julaften og innser at nååå er det største over. Men det er jo bare å nyte det mens man kan! 

 

Fra julaften

 

 

Det er bare 5 dager til jeg og Mathias reiser tilbake til Oslo, så det er kjipt å tenke på at over halve tiden allerede har gått. Heldigvis vant jeg 500 kroner i Flaxkalenderen! Da skal jeg iallefall investere i noe godt til middag når vi kommer til hjem til Oslo for å trøste meg selv litt, haha. Jeg vurderer iallefall å komme til Harstad enten ei uke i februar eller i påskeferien. Jeg må rett og slett bare se an når nøyaktig. 

Det har vært litt kaos i tankene i flere uker. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg trives i Oslo eller ikke, og om jeg trives i Harstad eller ikke. Haha, dere vet! Jeg trives generelt ikke i Harstad eeegentlig, men jeg savner jo familien min grusomt mye når jeg er i Oslo. Det er nok der det ligger, og derfor blir det veldig vanskelig å dra tilbake dit når jeg vet at det kan bli lenge til neste gang jeg ser familien min. Det blir jo likevel litt greit å komme tilbake til Oslo-boblen vår og starte på et nytt semester med helt nye fag. MEN nå skal jeg spare dere for tankedramaet som foregår i hodet mitt akkurat nå, og heller ønske dere ei fortsatt “god jul” og et godt nyttår! Jeg skal prøve å nyte tiden jeg har igjen her, og resten av tiden skal rett og slett bare gå til avslapning, god mat og en fest på nyttårsaften. Det ser jeg fram til! 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg