Slutte?

 

Jeg har vært mye stille den siste tiden. Mange tunge tanker og følelser har preget hverdagen min betydelig. Jeg har følt meg redd, distansert, “ikke meg selv”, sliten, sint og nedenfor. Jeg var på min første time på Ullevål forrige torsdag, og jeg må utredes på nytt. Om jeg da starter med terapi etter utredningen, kommer det til å være rundt tre terapitimer hver uke det første halvåret. Ærlig talt skremmer det meg ganske mye, fordi akkurat nå føler jeg ikke at jeg er i stand til å studere engang. Å dra til Ullevål tre ganger i uka på kurs, individuell terapi og gruppeterapi, i tillegg til at jeg skal fortsette å gå til psykologen jeg har nå, blir utrolig mye når jeg ikke føler at jeg strekker ordentlig til med skolearbeidet. 

Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg enten sluttet på skolen eller satt studiet på vent med et år. Dette er selvfølgelig noe som ikke lar seg gjøre, og det er ikke et alternativ å slutte på skolen i det hele tatt. Hva skulle jeg gjort da? Jeg hadde ikke fått bodd her i studentboligen vår, jeg hadde hatt fullt lån å betale tilbake, og jeg hadde ikke hatt noen som helst form for inntekt. Jeg kunne ikke flyttet tilbake til Harstad, for terapitilbudet finnes ikke der. Jeg ønsker overhodet ikke å sette studiet på vent med et år, for så å begynne i en helt ny og etablert klasse. Jeg fikk jo tross alt så gode karakterer det forrige semesteret, at jeg ikke ønsker å bare slippe alt jeg har i hendene og la det gå uten at det skal bety noe som helst. Heller kunne jeg ikke ha studert noe annet enn markedsføring, for det er jo det jeg ønsker å jobbe med i fremtiden! 

 

Jeg har dessverre fortsatt ikke tatt i bruk kameraet i det hele tatt, jeg håper det kommer seg snart!

 

Heldigvis er det fortsatt noen uker til jeg eventuelt begynner i den harde terapien, og på den tiden får jeg bare kjøre på med skolearbeid og å jobbe masse med hjemmeeksamenene. Med andre ord kommer jeg til å være mye opptatt framover = lite blogging. Selv om det er ganske greit å bruke bloggen til sånne her type drøftinger og å finne ut av hva som egentlig er det beste, haha. Take care, snakkes snart igjen! 

 

8 kommentarer
    1. Maria gurl du klare det 💖💖 du vet du e kjempeflink på skolen og klare det så lenge du bare prøve og du får brae karaktera og so gurl u can do this i believe in u!!!!❤️❤️

    2. Mener på at man kan ta et friår fra skolen uten grunn og opptil to år hvis det er en legeerklæring. Ihvertfall på universiteter i Norge. Du kan lese litt om det. Men håper du klarer det uansett ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg