Uken som gikk

 

Ukas høydepunkt:

Jeg vil prøve å gå inn for en litt sunnere livsstil, og vil gjerne begynne med yoga jevnlig. Drømmen er så klart et medlemskap på yogastudioet som ligger 200 meter unna hjemmet vårt. MEN det sier studentøkonomien nei til, og da blir det matta på gulvet vårt i leiligheten istedet for! Denne uka har jeg hatt tre yogaøkter her hjemme. Aller best liker jeg jo å trene yoga mens jeg er helt alene i leiligheten sånn at jeg kan ha Yoga with Adriene på Youtube foran meg, uten andre lyder slik at jeg får fokusert ordentlig. Men men, jeg kan ikke akkurat hive Mathias ut av leiligheta fordi jeg absolutt SKAL trene yoga, haha. I går var han heldigvis med meg på matta det første kvarteret! 

 

Et annet høydepunkt med denne uka er at jeg i dag fikk spist på den italienske restauranten Olivia for første gang! Det har jeg hatt lyst til å gjøre lenge, så i ettermiddag dro jeg og Mathias dit sammen med tanten min. Jeg spiste lasagne, og sjokoladefondant til dessert, nam! 

Ukas opptur:

Jeg var på skolen på mandag, tirsdag og onsdag; og det var alt jeg trengte! Jeg var ikke på absolutt alle forelesningene, fordi det var to på onsdag og jeg kun møtte opp til den siste av dem (det var samme fag i begge og jeg hadde lest det den første handlet om, så ingen stress). Jeg kan være stolt over meg selv for det altså! Både tirsdag og onsdag var jeg på nippet til å holde meg hjemme fordi jeg var så sliten, men dro likevel. Jeg må bli flinkere til å gi meg selv creds selv om jeg ikke møter opp på hveeer eneste forelesning, for det er tross alt veldig stor forbedring! 

 

Ukas nedtur:

Som jeg tidligere har sagt, har jeg søkt om ekstrastipend fordi jeg ikke er i stand til å jobbe ved siden av skolen. Det er helt klart vanskelig å leve på det vanlige stipendet hver måned, og det er nå et par uker siden jeg sendte inn søknaden. Da jeg sjekket mine sider på Lånekassen’s nettsider, hadde jeg fått et brev i innboksen om at de hadde mottatt søknaden, men behandlingstiden var 12-14 uker på grunn av stor pågang. ALTSÅ?! Det er altså sånn at jeg ikke får innvilget dette før i slutten av april. Jeg kjente bare at skuffelsen slo meg i magen med en gang jeg leste og skjønte hva som stod der! 

 

 

Ukas sang: 

Overraskende nok fant jeg noe bra på Discover Weekly-lista på Spotify! Jeg kom over rapperen Khary som jeg aldri har hørt om før, og han har ganske mye bra egentlig. Det er faktisk sjeldent jeg finner en artist jeg liker mange av sangene til. Favorittsangen til nå er Neverland som han har sammen med Mazde, og ellers er Find Me, Captain og A Year In Peace på plass i spillelista mi!

 

5 kommentarer
    1. Du er veldig flink som fortsetter å trene yoga, selv om du ikke har mulighet til å trene på et senter eller får den roen du trenger.
      Det er veldig bra at du prioriterer hvilke forelesninger du har nytte av.
      Jeg håper du finne ut hvordan du skal klare deg med de pengene du har inntil du får innvilget støtte fra Lånekassen. Eventuelt at du finner en måte å tjene flere penger på.
      Med vennlig hilsen
      Cindy Madeleine

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg