Panikkangst på ferie

 

Hvorfor meg?“, spurte jeg meg selv i natt. Jeg lå der i tre timer og skalv og gråt, var kvalm og hadde vondt i magen. Hvorfor er jeg sånn? Jeg skammer meg. Nå er jeg jo på ferie, jeg skal jo kose meg og skyve vekk hverdagen litt. Jeg er i trygge omgivelser med besteforeldrene mine, og jeg skal ikke være her mange dagene. Men så klart er det på kveldene det er verst, og jeg kjenner det allerede nå. Jeg unner faktisk ikke min verste fiende å ha det sånn, for den følelsen er så grusom! 

Jeg har hatt en fin og solrik dag her i Spania, og jeg har heldigvis ikke hatt så mye angst på dagtid. Vi dro til et kjøpesenter i dag, og der kjøpte jeg ei kul bukse på Bershka. Skulle ønske vi hadde den butikken i Norge altså! 

 

 

 

Løsningen for i kveld er å ta (reseptfri) sovemedisin og å ikke legge meg for tidlig, da ligger jeg nemlig bare og tenker og “kjeder meg”. Det beste er å sitte oppe til jeg faktisk er ordentlig trøtt, for så å legge meg. Jeg har i det minste hatt en veldig fin dag her, med besøk på kjøpesenter, en svær matbutikk og en kinarestaurant! Koser meg i det minste masse på dagtid, og det er jo det som teller. Ha en fin kveld videre! 

 

8 kommentarer

Siste innlegg