Uken som gikk

 

Ukas høydepunkt:

Jeg og Mathias dro endelig på Cocoa for å prøve ut kakaoen! Hver gang jeg har vært der har jeg drukket smoothie, haha… Det er jo tross alt ei kakaosjappe, så nå var det virkelig på tide å prøve den ut før det går mot varmere tider! Så hva kom vi fram til? Kakaoen var kjempegod! Med tanke på at dette er en kakaoplass, har de kakao i forskjellige varianter med forskjellig topping. Vi gikk for vanlig kakao med sjokoladebiter og krem, and it was goooooood. Jeg vil selvfølgelig teste ut flere typer også! 

 

 

Ukas opptur:

Endelig er jeg ferdig med masse skolearbeid jeg har hatt foran meg! Jeg er såklart ikke ferdig med alt, men jeg henger i det minste ikke etter i noen fag lengre. Jeg er halvveis ferdig med en individuell hjemmeeksamen i markedsrett (den er vrien altså! Jeg må nå begynne med praktikumsoppgaven som går ut på å løse en sak), og jeg har gjort min deloppgave for uka på en eksamen jeg og gruppa holder på med. Denne har et litt annet løp enn tidligere eksamener, og vi er avhengige av å møtes oftere og samarbeide tettere. 

Det føles så herlig å være ferdig med ting og ha det ute av verdenen, er dere ikke enige? Det beste jeg vet er når jeg og M har tatt for oss husarbeidet sammen og kan ta livet med ro i ei ren og ryddig leilighet. Det er forresten tilfellet i dag også! Vi har fått unnagjort klesvask, oppvask, støvsuging og vasket gulvet. 

 

Fra fredag på skolebiblioteket. Mathias satt der fram til han måtte dra for å ha eksamen, men jeg satt en stund til for å gjøre meg ferdig med et par gjøremål! Liker mye bedre å jobbe på biblioteket enn hjemme. 

 

Ukas nedtur:

Både jeg og Mathias har vært syk hele uka. Han har uten tvil hatt det verre enn meg, men det har vært noe hver dag. Jeg har vært slapp, hatt hodepine og forkjølelsesymptomer og i går først våknet jeg med skikkelig sår hals. Det har jeg selvfølgelig i dag også. Kan det gå over snart?! Jeg har en veldig hard uke foran meg, og det ser jeg ikke fram til når jeg er i denne formen! 

 

Ukas cravings:

Varme drikker! Jeg har drukket en god del te denne uka, i tillegg til at jeg fikk drukket kakaoen fra Cocoa og smakt Matcha Latte fra Espresso House. Sistnevnte var dritstygg, sorry altså! Jeg likte virkelig ikke den smaken, og jeg syntes faktisk det var så ille at jeg ikke klarte å drikke opp alt. Jeg vil uten tvil tilbake til Espresso House for å prøve flere ting, jeg syntes de har så mye fristende der! Også var det en kjempefin plass, i tillegg til at det er ganske nært der vi bor. Jeg skjønner egentlig godt at jeg ikke likte det, for det er flere som har sagt de ikke er noe stor fan av Matcha Latte. 

 

 

Ukas sang:

Klarer jeg å velge? Jeg har jo som sagt hatt The Weeknd på replay den siste tiden. Jeg tror kanskje at om jeg må velge, blir det Next

 

Ukas innkjøp: 

Jeg trodde aldri i livet at jeg skulle finne en deodorant som fungerte i likhet med min elskede følgesvenn Biotherm deo roll on. Det føles fælt å slutte å kjøpe den, men jeg prøver nemlig å bli flinkere til å kutte ut dyretestede produkter. Dette har vært den eneste deodoranten som faktisk har funket bra og som har luktet skikkelig godt! Ikke bare bare å kutte ut noe sånt, nei. Jeg lovte meg selv at om jeg ikke fant en dyrevennlig dupe som fungerte bra, kom jeg ikke til å kunne ofre den og å gå rundt å lukte svette døgnet rundt akkurat. 

Jeg oppdaget at Boots apotek sitt eget merke ikke er dyretestet, og blant deodorantene deres fantes det en med sitruslukt. Perfekt! Jeg har nå prøvd den i et par dager og kommet fram til at den funker helt fint selv om den ikke lukter like godt som den forrige. 30 kroner for Boots sin VS. 140 kroner for Biotherm sin? Hmm. Svaret er ganske enkelt! Jeg har fortsatt ikke bestemt meg 100%, og vil gjerne gi den litt mer tid til å se hvor godt den funker. Jeg har jo tross alt ikke vært noe særlig aktiv de dagene jeg har fått prøvd den! 

 

Denne uka har vært grei og litt stressende. Det har selvfølgelig ikke vært noe hyggelig å være småsyk hele tiden, og jeg får bare trygle om at jeg er i god form igjen asap. I kveld skal jeg og M dra på kino å se Black Panther, jeg er spent på hva jeg syntes om den! Vanligvis liker jeg ikke superheltfilmer, annet enn Deadpool, haha… 

 

4 kommentarer
    1. Åh, å få unna et lass med skolearbeid e den mest befrianese følelsen i hele verden! Sååå digg å kunne senke skuldran, omså bare litt. Håpe formen til dæ og M bedre sæ asap <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg