Hvordan går det med nyttårsforsettene så langt?

 

Da vi gikk inn i dette året hadde jeg skrevet ned noen nyttårsforsetter. Nå er vi i slutten av mars, og dere skal få se lista igjen med updates på hvordan det går! 

 

Spise mer vegetarisk. Herregud, denne har jeg glemt av i hverdagen! Både jeg og Mathias har vært så lite kreativ med middagene de siste månedene, så det har som regel bare blitt de typiske vanlige middagene som wok (med kjøtt), spaghetti og kjøttdeig, kyllinggryte, enchiladas, frossenpizza osv. Jeg har liksom helt glemt av å gå inn for å ha en veggisdag der jeg ikke får i meg noe kjøtt hele dagen, men da var det jo fint jeg dro fram lista igjen sånn at det kan gjøres noe med! 

 

Skrive dagbok hver dag. Denne har jeg også klart, og det er jeg veldig glad for. Det virker som jeg kommer til å klare denne helt og holdent! Det blir gøy å se tilbake på dette året her når det er omme. 

My dear diary, den er med meg overalt! 

 

Trene yoga en gang i uken. Hmm, denne har gått sånn passe. Den siste uka har jeg ikke fått trent noe yoga fordi jeg har vært syk og hatt mange andre ting å gjøre. Jeg syntes fortsatt det er gøy å gjøre det, så jeg stopper ikke med det første! I går fikk jeg for eksempel med meg Mathias på yogamatta for å gjøre litt bedtime yoga. 

 

Møte opp på minst halvparten av alle forelesninger. Heldigvis for meg har jeg en bullet journal der jeg følger med og krysser av sånne ting, så da har jeg oversikt over forelesningene jeg har møtt opp på! Faktisk tror jeg at jeg har møtt opp på halvparten til nå, haha. 

 

Drikke mer grønn te. Jeg har drukket litt mer grønn te enn da jeg skrev denne lista iallefall! Spesielt nå når jeg har vært syk.

 

Være mer sosial. Jeg tror faktisk jeg kan si at det går bra med denne også! Jeg har jo blant annet blitt kjent med ei jente som bor i blokka, og det er koselig. 

 

Gjøre det finere i leiligheta. Vi fikk ei gulvmatte hos ei god venninne av meg, og vips så var det mye mer hjemmekoselig her! I tillegg til det har jeg endelig fått kloa i blomsterpotta fra Kid jeg har siklet etter siden nyttår, og det på halv pris!! På søndag dro jeg med meg Mathias på Plantasjen og kjøpte denne paraplyplanten. Den blomsterpotta er forresten veldig høy, men jeg liker det! 

 

Ha spa-dag to ganger i måneden. Vel, jeg har jo gjort det, men ikke gått inn for at “NÅ skal jeg ha spa-kveld!!!”. Det har vært litt mer sånn “ja, nå skal jeg dusje og da kan jeg like godt bare skrubbe føttene og bruke hårkur”. 

 

Ta flere polaroidbilder. Check! Det er så gøy å ha flere polaroidbilder i albumet å se på. 

 

Utrolig nok har jeg jo også klart å slutte å røyke, og i går kveld var det en måned siden siste sigarett. Tenk det da! Jeg hadde ikke engang planer om å slutte da jeg gikk inn i dette året, og orket ikke å ha det som et nyttårsforsett å klare det innen 2018 er omme. Men nå allerede slutten av mars har jeg vært en hel måned uten, det er jeg ganske stolt over! Believe me, jeg kjenner fortsatt røyksug hver dag, men i en mindre grad enn de aller første dagene. Jeg holder på å skrive et innlegg om tips til deg som vil slutte å røyke (og snuse for den saks skyld) som har funket veldig bra for meg, det publiseres om en dag eller to! 

 

6 kommentarer
    1. syns du har vært flink! så sykt bra med røykeslutt da! jeg sluttet å snuse i høst, og har klart meg utmerket godt. bruker nå nikotinfri da, så har enda litt igjen hehe. men når jeg først bestemte meg for at IDAG skal jeg slutte, så gikk det kjempe bra 😀 var jo verst de første ukene hehe

    2. Jeg syntes virkelig du er i god gang med nyttårsforsettene!! Mange fine forsetter her 😀 Jeg har faktisk klart et par jeg har på listen, men har endel ting igjen :-))

    3. Synes du har vært flink jeg! Gøy å se en oppdatering på det, kanskje jeg kan stjele denne ideen? tihi. Utrolig fin leilighet. ååå kan jeg se bullet journalen din og litt tips? Elsker å gjøre det. vurderer å legge ut en video der jeg viser min og ordner deg for april, men litt skummelt, haha. Misunnelig på koppen din btw, hehe

    4. Janne: Tusen takk for kommentaren! Ja, det er bare å “stjele” i vei 🙂 Er bare gøy å kunne inspirere! Jeg kunne godt lagt ut noen bilder av BuJo’en min, men jeg er ikke egentlig så veldig fornøyd med sidene jeg lager da, haha… Men jeg kan jo godt sende deg noen bilder privat om du ønsker! Jeg liker veldig godt å bruke Pinterest som inspirasjon forresten.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg