Harstad-tanker

 

Dagene suser avgårde. Det er bare to dager til jeg drar hjem til Oslo. Fortsatt føles det rart å kalle Oslo for mitt hjem. Nå sitter jeg jo her i stua i barndomshjemmet mitt og blogger, akkurat som før. Hver gang jeg er her i Harstad er det surrealistisk at jeg lever et annet liv i en annen by. Alt føles jo som det samme gamle når jeg er her igjen! Naturen, husene og folkene er de samme. Det er trist at jeg snart drar herfra igjen, og spesielt når jeg vet at jeg ikke kommer tilbake før i juli. Det er jo en stund til! 99 dager nøyaktig. 

Jeg har likevel mange ting å se fram til, og jeg kjenner at jeg begynner å stresse med alt skolearbeidet jeg har foran meg som jeg ikke har gjort noe av mens jeg har vært i Harstad. Snart begynner “helvettesperioden”, nemlig eksamenene i mai! Da er det bare å stille så forberedt som mulig, også må jeg prøve å roe meg ned ti hakk i motsetning til sist eksamensperiode.

 

 

I kveld får jeg besøk av Lisa, hun som var hos meg i Oslo for litt siden! Vi har ikke planer om å gjøre så mye annet enn å catche opp, og å ta polaroidbilder. Det er like greit å bare ta det med ro. Før det skal jeg og lillesøsteren min lage enchiladas til middag. Jeg tror det er favorittretten min over alle favorittretter altså. I morgen skal jeg være sammen med Lisabeth, hun jeg trente pole med før. Jeg aner ikke om dere husker noe av det, for det er såå lenge siden vi har møttes nå. Det er også veldig lenge siden sist jeg trente pole med tanke på at jeg ikke har plass til stanga i leiligheten, og fordi jeg ikke har råd til å trene i studio. Vi vet enda ikke helt hva vi tenker å gjøre, men det blir veldig koselig å møtes uansett! 

Jeg drar nokså tidlig på fredag, så jeg rekker dermed ikke å gjøre så mye før jeg drar. Jeg skulle gjerne hatt et par dager til! Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å gråte hele den første og andre dagen hver gang jeg så mye som tenker på Harstad og familien min. Men så blir det veldig fint å se Mathias igjen da! Jeg savner han, og jeg gleder masse til tacokveld og Orphan Black på fredag. I tillegg tenker vi å spise indisk på lørdag, såfremt noen av restaurantene er åpne da.

Jeg ønsker dere alle en fin påske videre. Vi snakkes, enten fra Harstad eller fra Oslo! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg