Det første som skjer når jeg kommer til Oslo

 

Så var jeg her i Oslo igjen. Reisen gikk fint, men tårene kom som forventet etter jeg og Mathias hadde spist middag, haha… Jeg tror det er en vanesak, for det er jo fortsatt veldig nytt å ikke ha familien rundt meg hele tiden slik jeg har vært vant til! Men så skal det sies at jeg har et veldig godt forhold til familien min, og pleide å omgås mye med dem da jeg bodde hjemme. Jeg er for eksempel bestevenn med søstrene mine, og vi er veldig nære. Hver gang vi ringer hverandre, ender vi opp med å snakke i flere timer. Kjeften går i ett, som vi pleier å si! 

Jeg setter masse pris på at jeg har fått en uke med ferie i Harstad, det er gull verdt! I tillegg til det, syntes jeg at vi har det mye koseligere sammen når vi ikke sees like ofte som før. Da er man litt ekstra glade for å se hverandre, og vil bruke tiden man kan til å gjøre noe fint når man først har muligheten! Jeg ser også at jeg og M blir overlykkelige over å møtes igjen når vi har vært borte fra hverandre. I går ble det tacokveld, og i dag skal vi spise ute såfremt noe er åpent! Det er jo tross alt påskeaften, men når butikkene holder åpent en liten stund i dag er det også gode sjanser for at noen restauranter holder åpne.

 

Polaroidbilde av meg og mamma, og av meg og pappa. I bakgrunnen kan dere se det nye dynetrekket jeg og M kjøpte før jeg dro, vi hadde nemlig bare et sett igjen fordi det andre var så slitt at det revnet opp av at jeg så mye som dro en pute til meg. Jeg elsker det nye, det gir meg good vibes! 

 

Jeg har vært en tur på Plantasjen i dag fordi to av plantene mine har takket for seg… Den ene har jeg hatt en god stund, så det var forståelig. Men den andre derimot! Det var den rosa miniplanten jeg kjøpte for noen uker tilbake, den var helt umulig å holde i live. Den krevde mye lys, tålte ingen kulde eller kaldt vann, måtte vannes rundt en gang i uken, og til tross for at jeg fulgte disse “reglene” slavisk, døde den altså etter kort tid. Denne gangen ble det en minisukkulent og en plante som heter Peperomia Rain Drop. 

 

De to nye plantene. Jeg venter forresten på en ny potte i posten, nemlig en som er formet som en gris! Haha, min obsession med griser begynner å gå litt langt nå… 

 

 

2 kommentarer
    1. Så bra det var koselig i Harstad, selvom det alltids er litt tungt å vende tilbake til Oslo. Men sånn må det få lov til å være, vel? Hjemme er som regel det beste stedet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg