Min påskeferie oppsummert

 

 

Fredag 23. mars: Første dag med ferie, og på tide å dra til hjembyen min Harstad! På flyplassen møtte jeg ei venninne som skulle ta samme fly, og det er jeg veldig glad for. Hvis ikke hadde ventetiden blitt mye kjedeligere! Jeg ble hentet av pappa og lillesøster, så var jeg endelig framme ved barndomshjemmet mitt. Senere på kvelden dro jeg, mamma og søstrene mine ut for å spise på Ming, den eneste kinarestauranten vi har i Harstad. Jeg spiste som vanlig kylling i karri, og det var kjempegodt. Som alltid hadde jeg også et lite mentalt sammenbrudd når jeg prøvde å velge mellom biff chop suey og kylling i karri. Jeg klarer nesten aldri å bestemme meg, haha! 

 

 

Lørdag 24. mars: Først dro jeg, lillesøster og pappa til kjøpesenteret, der jeg kjøpte en rosa caps, en rosa singlet og en oransje t-skjorte. Deretter dro vi hjem og tok det med ro hele resten av dagen. Til middag spiste vi biffsnadder, det var lenge siden sist altså! 

 

Søndag 25. mars: Jeg og lillesøsteren min gikk en tur til Hestvikfjæra der vi hadde med oss Kvikk Lunsj, Capri Sonne og kakao. Vi satte der helt til det skyet til og begynte å bli kaldere. På vei hjem ble det iskaldt, vind og snø. Flaks vi gikk når vi gjorde! Senere på dagen dro vi til mamma der vi laget middag, brownies og hadde det veldig koselig. 

 

Mandag 26. mars: Enda en tur på kjøpesenteret! Jeg, lillesøster og mamma dro på Nomis kaffebar og spiste lunsj. Slushen der er seriøst verdens beste! Bussturen hjem var litt av en tur altså. For det første kræsjet bussen i en bil fordi veien var for trang grunnet snø, og da bussen skulle snu på en snuplass var vi vitne til en ganske stygg kollisjon på hovedveien. Faktisk var det hele tre ulykker på veiene i Harstad den dagen på grunn av været, det var nemlig et ganske heftig snøvær. 

 

Tirsdag 27. mars: Jeg dro først til Torvet3 og spiste acai bowl sammen med Lisa. Senere dro jeg og søsteren min til mamma for å spise biff og wok til middag. Besteforeldrene mine som jeg besøkte i Spania for et par uker siden kom hjem, og vi var dermed litt hos dem også! Det var veldig koselig, og jeg løste masse kryssord den dagen, haha. 

 

Onsdag 28. mars: Jeg og lillesøsteren min besøkte besteforeldrene mine (ikke de vi var hos dagen før) og spiste påskelunsj der. Bestemor hadde slått på stortromma med hjemmelagde kjøttkaker, påskeskinke, eggerøre, hjemmelaget jordbærsyltetøy og kakao. Jeg eeeelsker å spise lunsj der! Senere på dagen laget jeg og lillesøsteren min enchiladas til middag, og på kvelden fikk jeg besøk av Lisa. 

♥ Enchiladas ♥

 

Torsdag 29. mars: Dagen startet med snømåking, for det hadde snødd skikkelig mye den natta. Etter en liten stund fikk jeg besøk av Lisabeth. Det var skikkelig lenge siden vi hadde møttes, så det var fint å se henne og snakke med henne igjen! Vi har alltid masse å snakke om hver gang vi møtes. Jeg spiste ellers lammefrikassè hos besteforeldrene mine, det var godt med litt “ordentlig middag”. Det er ikke hverdagskost her i heimen akkurat, haha… På kvelden så jeg og lillesøsteren min den siste Harry Potter-filmen fordi den tilfeldigvis gikk på TV akkurat da vi sjekket. Gjett om vi begge var på gråten gjennom hele filmen! 

 

Fredag 30. mars: Dagen jeg dro hjem til Oslo igjen. Det var trist, og jeg måtte selvfølgelig få litt trøst hos Mathias etter vi hadde spist middag. Etter jeg hadde grått ferdig, gikk vi en tur. Haha, Mathias spurte om vi skulle gå en tur, og jeg lå i senga og bare “nei, æ må skrike ferdig først“. Det er alltid greit å få en tur i frisk luft etter å ha vært lei seg! Det anbefaler jeg virkelig til dere alle.

 

Lørdag 31. mars: Jeg stod opp klokken 8, spiste en god frokost og tok turen til Plantasjen der jeg kjøpte to nye planter. Jeg og M laget pannekaker til lunsj, og senere på dagen dro vi på New Anarkali og spiste indisk. Det var supergodt! Jeg spiste mild tandoorikylling med tikka. Jeg var nervøs for at det skulle være sterkt selv om jeg valgte mild sterkhetsgrad, men det var ikke sterkt i det hele tatt. Hurra! 

 

Søndag 1. april: Jeg, Mathias og tanten min dro til flotte Frognerseteren for å dra på cafè. Det var veldig koselig! Ellers gjorde jeg nesten ingenting resten av dagen, jeg skulle egentlig jobbe med pensum og øve til eksamen, men det ble det aldri til… 

 

Mandag 2. april: Siste dag i påsken! Jeg og M gikk en tur rundt på Grünerløkka og kjøpte hver vår calzone på Deli De Luca. Senere på ettermiddagen laget vi nachos og tok det helt med ro med et par episoder Orphan Black. Denne dagen fikk jeg i det minste gjort et par oppgaver i faget Markedsrett og etikk! I tillegg til en ganske tung yogaøkt på kvelden. 

 

Nå er skolehverdagen tilbake, og det er fullt kjør med siste innspurt til de store hjemmeeksamenene! Det gjenstår bare mye innsats og jobbing, også må jeg selvfølgelig hente fram litt motivasjon. Men det skal nok gå fint! Jeg har innsett at det ikke er fysisk mulig for meg å jobbe med skolearbeid i en hel dag, flere timer i strekk. Jeg kan godt jobbe med studiene noen timer om dagen, men prøver jeg meg på å jobbe morgen, dagtid, ettermiddag og kveld, så funker det dårlig. Det har jeg erfart etter forrige eksamensperiode! Jeg håper dere alle har hatt en fin påske, og at dere er fit for fight nå som hverdagen er i gang igjen. Hva har dere gjort i påsken? 

 

6 kommentarer
    1. Ser ut som om du har hatt en fin påske, og DAMN så mye god mat du har spist! Litt misunnelig, de første fire dagan i Harstad spiste æ kokt pølse til middag haha! Fikk heldigvis lammelår som plaster på såret seinere uti ferien da, så va ikke helt krise :p

    2. Lisabeth: Hahaha, omg!! Æ e så sykt avhengig av å spise god mat, men nu som æ har under 200-lappen å leve på fram til stipend blir det nok litt havregrøt og tomatsuppe framover :-((

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg