Plastic fantastic

 

 

Også dabbet det litt av med bloggingen i helga, ja… Sånn er det dessverre av og til! Jeg føler meg fortsatt ikke i form, og i dag droppet jeg å dra på forelesning for å samle krefter til å jobbe på biblioteket med eksamensgruppa i ettermiddag (vi har ferdigstilt gruppeeksamen vår, og skal straks levere den inn). 

I går hadde jeg en kjempefin dag sammen med tanten min, vi gikk blant annet tur rundt på Grünerløkka, lagde belgiske vafler, spiste på Mucho Mas og satte oss ved en bar og snakket lenge. Jeg fikk tatt føttene mye fatt, og det er bra! På kvelden gikk jeg og Mathias til Fretex slik at jeg (endelig) kunne kvitte meg med slitte klær jeg lenge har hatt liggende uten å gjøre noe med. 

 

Det har vært nydelig vær i Oslo de siste dagene, men i dag har det dessverre vært tåke og duskregn. Heldigvis er det fortsatt en såpass grei temperatur at jeg slipper å dra frem parkasen igjen (jeg er en skikkelig frostpinne året rundt)! Denne typen vår er overhodet ikke jeg og M vant til, for i Harstad har det nemlig ikke vært uvanlig med snø på denne tiden. Jeg husker at det til og med snødde på 17. mai da vi var russ! Nord-Norges vår i et nøtteskall.. 

Uansett, jeg tenker svært mye på plastkrisen vi står ovenfor i dag. Det er superflott at Norge har sperret opp øynene, men det er også høyst på tide at resten av verden følger med. Det er utrolig skremmende at så ufattelig mye plast flyter rundt omkring i havet, og det er ikke snakk om bare litt plast heller. Vær så snill å ta en titt på den nye NRK-dokumentarserien Planet Plast, link HER. Som jeg sa i mitt forrige innlegg: ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! 

 

2 kommentarer
    1. Huff, får håpe formen din blir bedre! <3 Jeg er veldig enig i deg med at resten av verden bør følge med, ikke bare at Norge har fått opp øynene når det gjelder plast. Hørtes ut som du hadde det veldig fint sammen med tanten din da!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg