100 dager røykfri

 

You heard me! I dag er det 100 dager siden jeg sluttet å røyke. Med unntak av noen par trekk jeg tok på fest, og jeg skjemmes så klart over det. Så til de viktigste spørsmålene. Har jeg fortsatt lyst på røyk? Har jeg merket noe til røykeslutten? Hvor mye penger har jeg spart? 

Jeg skal være ærlig med dere. Faktisk savner jeg å røyke. Røyksuget jeg kjenner nå sitter så klart psykisk, for kroppen min er ikke lengre avhengig. Jeg kan fortsatt bli litt lei meg over å tenke at jeg ikke “får lov til” å røyke i sommerferien, når jeg er på ferie, når jeg drar på fest osv. Jo, jeg har jo dessverre røykt når jeg har fått mye innabords, og det angrer jeg på. Det første trekket var herlig, men resten var egentlig bare dritt. Men jeg vil fortsatt si at jeg er 100 dager EDRU røykfri, med fylle-glipper. Det viktigste er at jeg ikke har mer lyst på røyk edru, for det har jeg ikke merket noe til. Jeg merker ikke særlig mye til røyksuget i hverdagen med mindre jeg er utrolig sint eller stressa, eller selvfølgelig om jeg omgås med noen som røyker. Det er for eksempel ikke lengre det første tankene går til etter et måltid, og det er bra! 

 

 

Jeg har spart 3700 kroner! Det er fint, selv om jeg ikke merker så mye til de kronene. Eller joda, jeg husker jo hvor utrolig blakk jeg var da jeg røykte! Generelt føler jeg meg også litt sunnere nå som jeg ikke røyker lengre, og det er for eksempel lettere å gå lengre turer nå. For ikke å snakke om at jeg slipper å være den som stinker røyk på bussen eller i klasserommet! Faktisk er jeg ganske stolt over at jeg har klart å slutte, og det var ikke engang et mål jeg hadde når vi gikk inn i 2018, er ikke det litt sykt? Jeg tenkte at “næh, jeg orker ikke å slutte, jeg har ikke lyst, det passer ikke nå”. Sånne unnskyldninger gjorde jeg meg hele tiden, men det skal sies at enkelte tider faktisk ikke egner seg like bra til røykeslutt. Som for eksempel eksamensperioder!! Eller når jeg hadde en tung og dårlig psykisk periode. Det viktigste er at jeg til slutt klarte det!

 

8 kommentarer
    1. Gratulerer så mye! Så flink duer 😀 Det skjer noen glipp her og der, for de aller fleste. Tror ikke mammaen min var over alle glippene før 5 år senere faktisk. Så du er dritgod! 😀

    2. Så flink du har vært, gratulerer så masse med 100 daga røykfri <3 Det e sykt tungt å slutte, men man må ha trua på at det e verdt det, så går det til slutt! Sitt bare å vente på at æ skal klare å kvitte mæ med snusen snart, haha 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg