Hello from Edinburgh!

 

I går formiddag ankom vi denne flotte byen med tog fra London. Jeg skjemmes litt, men vi har ikke vært noe ute og utforsket byen i det hele tatt. Men med god grunn! Da vi kom til leiligheten vi har leid, ble vi mildt sagt overrasket. Det er utrolig nydelig og stort her! Det er to soverom med dobbeltsenger, to fine bad, kjøkken med kjøkkenutstyr, stue med to sofaer og TV. Vi hadde virkelig ikke trodd at denne leiligheta skulle være så bra! Vi betalte tross alt under 4000 kroner for å bo her i fire dager. I motsetning til at jeg og M betalte rundt 7000 kroner for å bo på dritthotellet i London i ei uke. Nå er vi tross alt tre stykker som spleiser på ei stor og flott leilighet, og jeg drar lett tilbake hit!

Noe av det beste er at bare en liten gåtur unna er den svære matbutikken Asda som er døgnåpen og har et sykt bra utvalg. Gjett om jeg var helt vill der inne! Jeg har blant annet kjøpt juice med smak av ananas og kokos, strawberry daiquiry rusbrus, daim-cookies og vannmelon-is. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde plass i kofferten til all maten jeg vil ha med meg, da tenker jeg sånne krydderpakker og sausposer osv. Uansett, her er noen bilder av leiligheten! 

 

 

 

 

 

I går kveld laget vi lasagne og gikk en kveldstur, og er i dag klar til å være ekte turister! I løpet av tiden vi er her, ønsker jeg å gå opp til Arthurs Seat, Calton Hill, gå gjennom The Royal Mile og Victoria Street, og å se Edinburgh Castle. Det tror jeg skal være oppnåelig! Foreløpig digger jeg denne byen, og skjønner ikke hvorfor vi ikke bare dro hit tidligere. Men da vet vi det til en annen gang! Jeg slenger med noen bilder av kveldsturen også. 

 

 

 

 

 

 

Vi bor ved havet, og det er kjempefint! Dette minner meg faktisk litt om en nordnorsk sommer. Fjære, hav, utsikt med fin himmel, kjølig, vind og regn. Det gjør meg ikke særlig mye, men jeg skulle absolutt ha pakket med meg litt flere varme klær enn en genser som jeg med sikkerhet vet at jeg kommer til å fryse i… Det er nemlig ganske kaldt i dag, så jeg tror ikke det blir noen gåtur i naturen. Jeg håper det blir bedre vær en av de andre dagene! Vi satser i alle fall på å se oss rundt i sentrum i løpet av dagen. 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg