Pros and cons med å komme hjem fra ferie

 

Vi ankom Oslo i går ettermiddag med regnfylte omgivelser, så godværet er over med andre ord! Likevel er det bedre enn da vi dro fra Edinburgh i går tidlig, for jeg tror det er veldig lenge siden jeg har opplevd så sterk vind. Det var ganske ille! 

 

Fordeler med å være hjemme: 

– Jeg har nå et myyye større utvalg av klær jeg kan bruke til hvilket som helst slags vær.

– Jeg kan snakke norsk til butikkmedarbeidere og ellers overalt. Jeg syntes nemlig det er dritkleint å snakke engelsk, SPESIELT når andre hører på og kan bedømme mine lite gode engelskuttalelser! 

– Nettet fungerer faktisk, THANK GOD! Det betyr at jeg kan blogge så mye jeg vil, og se på Bloggerne og andre serier jeg har lengtet etter uten at det stopper opp hvert tiende sekund. 

– Nå kan jeg endelig begynne å lese bøkene mine for fullt ettersom jeg ikke har noe annet viktig å gjøre. Jeg gleder meg vilt til å lese alle bøkene som venter på meg i hylla! 

– Det er virkelig noe eget å sove i sin egen seng, og å dusje i sin egen dusj! Bare det å generelt ha alle eiendeler i nærheten er herlig. 

 

 

Ulemper med å være hjemme: 

– Jeg fikk øye på en ganske stor (lysebryn!!!) edderkopp da jeg skulle kaste noe i søpla inne i leiligheta, velkommen hjem eller hæ? 

– Husarbeid. Trenger jeg å si mer? 

– Man har ikke lengre en “unnskyldning” til å shoppe eller spise ute. 

– Jeg kommer dessverre lite sannsynlig til å ta i bruk kameraet like mye nå som jeg gjorde da vi var på ferie. Det er liksom litt mer “akseptabelt” å knipse bilder overalt når man er på ferie enn når man er hjemme, hvorfor er det sånn? Er det bare jeg som kjenner på det? Jeg skulle gjerne ha tatt med meg kameraet ut oftere, men det er også litt stress når det er så stort og tungt å bære rundt halsen. 

– Når jeg er på ferie, går det mye i “treat-yo-self”-tanker, noe som selvfølgelig er herlig. Det resulterte i shopping, godteri og mye god mat. Det blir det dessverre ikke mye av når jeg er hjemme! Eller, god mat spiser jeg jo som oftest uansett, i går lagde vi for eksempel taco. Likevel kommer jo søstrene mine på besøk til meg snart, og da blir det egentlig samme prinsipp som å være på ferie. Can’t wait!

– Nå vet jeg at jeg må spare penger… Kjipern. 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg