Kjære alle mennesker i sommer

 

Jeg kjent på noen bekymringer hittil i sommer ettersom vi hadde et helt utrolig bra vær i Oslo før jeg reiste avgårde til Harstad. “Guri malla som jeg skjemmes over den magen jeg har fått, den må vekk”, “shortsen jeg passet i fjor er for liten i år, nå blir det sultestreik”, “åh nei, jeg kan ikke gå ut sånn uten å ha barbert leggene mine for tredje gang denne uken” også videre. Uansett om du er ung, gammel, jente, gutt, et sted imellom eller utenfor; disse er til deg!

 

 

♥ Fortviler du over at du ikke har fått “sommerkroppen” i år? Vet du hva? Drit i det. Livet byr på så mye mer enn at du trenger å bekymre seg over hvordan du ser ut i varmen. Du har en kropp, andre har sine kropper, og alle er forskjellige uansett hva. Nyt sola, nyt livet! Bare ikke bruk den fine og dyrebare tiden ute til å føle deg jævlig i din egen kropp. Det er ikke verdt det. Jeg vet at det er så lett å sammenligne seg med andre, men hva er vitsen? Når du tenker tilbake til da du var ung (og på ditt “vakreste”) når du er gammel, er det ikke så gøy å huske at du brukte tiden din på å tenke på noe som i prinsippet er så ubetydelig! 

♥ Stresser du over at du ikke har shavet armhulene, leggene etc.? Det trenger du ikke. Har du lyst, har du lov, selvfølgelig! Men det er faktisk ikke krise med litt hårvekst (som dessuten er helt normalt, wtf). Det er ikke ekkelt, unaturlig eller uhygienisk. Er det ikke litt rart at samfunnet har skapt og formet slike meninger? 

♥ Det er ikke kult å kommentere hvordan andres kropp ser ut. Det er heller ikke kult å høre noen si at noen på gata/stranda er for tynn eller for stor. Alle er forskjellige, sånn er det! Jeg har forståelse for at folk bekymrer seg over kroppen sin når det finnes folk som alltid skal kommentere eller si stygge ting. Hva oppnår man egentlig med å gjøre det? Er det dødsviktig? Nei. Det skaper bare sinnsykt dårlig stemning! Kan vi ikke bare slutte å dømme det folk ikke kan noe for? Noen er rett og slett liten eller stor av natur, og sånn er det bare. 

 

Jeg håper dere alle nyter den siste tiden av sommerferien til det fulleste, det skal i alle fall jeg! 

 

4 kommentarer

Siste innlegg