Vegansk middag og tiffanylampe

 

Formen har i det siste vært skikkelig dritt. Det ble med andre ord lesing hjemme i dag i stedet for skole, noe som egentlig var helt greit. Jeg prøver å ikke spise så altfor mye usunt nå, både fordi det gjør formen verre, og fordi jeg bør leve litt opp til at jeg og Mathias har begynt å trene (ja, vi har faktisk kommet i gang!!), og bør derfor spise næringsrike måltider. Av den grunn ble dagens middag en fyldig vegansk gulrotsuppe toppet med crunchy kikerter og koriander. Oppskriften finner du HER. Det er en god del ingredienser på lista, men næringsgjær er for eksempel noe du kommer til å få bruk for om du benytter deg av flere vegetariske oppskrifter. Nå som høstmåneden offisielt er i gang, passer det jo perfekt med ei oransje suppe til middag!

 

 

 

Så ja, nå som det omsider er høst, blir det i kveld enda mer lesing, en kopp te, pianomusikk i bakgrunnen, også er så klart Tiffany-lampa jeg fikk hos tanten min skrudd på! Jeg elsker virkelig den lampa, og jeg vil uten tvil ha flere Tiffany-lamper i fremtiden. Jeg har alltid syntes at de er veldig koselige! 

 

 

Ulempen er at de ikke akkurat er særlig billige, så for det første har jeg ikke råd til det nå, og for det andre kommer jeg til å være livredd for at de skal bli skadet eller ødelagt. Men en vakker dag sier jeg bare! Jeg har jo allerede ei Tiffany-lampe nå, så jeg er veldig fornøyd med det. Når jeg og M får oss en større plass å bo etterhvert (og så klart inntekt), kommer jeg til å samle på både Tiffany-lamper og Mummikopper, uten tvil! 

I morgen skal jeg i gruppeterapi for aller første gang, og jeg er så klart spent. Jeg er på en annen side foreløpig ganske rolig, og vet at jeg må gjennom det, og at det ikke “bare er meg”. For tiden har jeg det ganske hektisk med forelesninger, workshop, terapi, eksamener og andre planer. Derfor er bloggingen i likhet med formen min ganske dritt for tiden. Alt er litt kaos, så jeg må bare fokusere på det aller viktigste: skole og terapi! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg