Drittenner

 

Forrige uke var jeg hos tannlegen to ganger. Den første gangen var det vanlig sjekk og rens, og den andre gangen var det utskifting av ei eldre fylling. Jeg skal dit igjen om under to uker for å fikse et lite hull som ble oppdaget. Det var den sparekontoen holdt jeg på å si… Tannlege er virkelig ikke billig, selv ikke studenttannlegen! Det er greit nok når man bare skal til sjekk nå og da, men når jeg skal dit tre ganger (og kanskje flere) svir det litt i lommeboka også, ikke bare i kjeften. 

Sånn er jo livet, og jeg er i det minste glad jeg ikke må betale full pris til tross for alderen. Men, jeg hadde ingen problemer før med den fyllingen jeg skiftet ut, men jeg har derimot vondt der nå etter at den ble skiftet ut. Det gjør riktignok kun vondt når jeg spiser, men det er jo irriterende nok. Dessuten har jeg også vondt i en annen jeksel, og i ei tann der jeg skiftet fylling i fjor. Mitt verste mareritt er å måtte rotfylle, så jeg krysser alle fingre for at det ikke utvikler seg noe mer. Så fremt det ikke blir noe verre med smertene fremover har jeg heldigvis tannlegetimen om ikke altfor lenge, så jeg får bare ta det opp da. 

 

 

Så ja, jeg trygler om at de smertene jeg har i tennene foreløpig ikke forverrer seg, for tannpine er noe av det verste jeg vet! Jeg er nesten traumatisert på Mathias sine vegne fra en gang han hadde så forferdelig tannpine og måtte rotfylle, han sov faktisk ikke på to døgn grunnet tannpina. Herregud, for et mareritt! Jeg kan nesten ikke se for meg noe mer plagsomt og fælt. Jeg vet jo bare hvor forferdelig det er alle gangene jeg blir holdt våken på nettene grunnet endometriose-smerter, urinveisinfeksjon etc. Sånne syyykt vonde og plagsomme ting! 

Denne uken er storesøsteren min i Oslo, og det er jeg veldig glad for! Jeg får dessverre ikke truffet henne så veldig mye på grunn av skole og terapi, det krasjer så mye. I morgen har jeg for eksempel terapi fram til 11:45, også må jeg på skolen fra 14:30 til eksamenen vi holder på med er ferdigstilt.. Torsdag har jeg også terapi på morningen, og på ettermiddag/kveld har jeg seminar i bedriftsøkonomi. Det er liksom så teite tider, om dere skjønner. Jeg prøver uansett så godt jeg kan å treffe henne, og i dag var vi på kino og så A star is born. Vi begge gråt så klart, haha.. Jeg nyter tiden til tross for at det er litt hektisk for tiden ♥

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg