Still recovering

 

Formen var på sitt aller verste i går, da hadde jeg veldig vondt på grunn av spiralen. Det ble mye gråting, banning og frustrasjon! I dag er det hakket bedre når det kommer til smertene, men jeg kjenner at jeg er veldig sliten. Jeg føler meg dessuten ganske bakruset av de smertestillende tablettene, og det er jo alltid ekkelt. Svimmelhet, rar i hodet, dårlig syn også videre. Jeg håper det gir seg snart, og at jeg slipper å ta mer smertestillende! 

Jeg holder meg i ro, for jeg får vondt i operasjonsområdet av å gå lengre distanser om gangen, som for eksempel til butikken. Jeg håper for all del at jeg er i stand til å reise nordover om bare fire dager! Jeg krysser fingrene, og jeg kan jo uansett ikke være igjen alene her i Oslo. Jeg klarer meg jo ikke alene i det hele tatt. Det eneste jeg gjør for tiden er å labbe litt rundt i leiligheten, spille på min gamle Nintendo DS og lese litt i bøker. I dag klarte jeg å dusje, men det var litt ekkelt å bytte bandasjene på magen. Særlig ettersom navlen ikke ser ut som den gjorde før. 

 

 

Matlysten er også dårlig, og det er veldig få matvarer som frister. Jeg er på det stadiet hvor jeg bare tvinger i meg mat uansett fordi jeg vet at jeg er nødt til å spise. Brødskiver takler jeg virkelig ikke nå om dagen, det blir alt for tørt! For å oppsummere hva jeg i bunn og grunn føler, så er det både skuffelse og frustrasjon over at jeg ikke har kommet meg ovenpå like raskt som jeg trodde. Jeg kan likevel ikke bli sint på meg selv, jeg kan jo ikke noe for at denne operasjonen ble litt mer omfattende enn den forrige. Da jeg opererte i 2014 ble jeg kun åpnet opp, og det ble tatt prøver. Denne gang ble det derimot både skjæring, brenning, adskilling og spiralinnsetting. Så det er jo ikke rare greiene at recovery-tiden er en god del lengre! Jeg må bare lære meg å akseptere det. Også ber jeg til høyere makter om at jeg klarer å gjennomføre hjemmeeksamenen som blir utlevert i morgen! 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg