1 år siden røykeslutten – hvordan gikk det?

 

Heldig er jeg som har Snapchat til å minne meg på ting jeg tok bilder av for et år siden, to år siden etc. I dag fikk jeg nemlig opp dette bildet:

Mathias fikk altså lov til å knekke de resterende sigarettene jeg hadde!

 

Og se, Slutta-appen har fortsatt fått lov til å telle og gå etter at jeg tok den “siste sigaretten”! 365 dager – et helt år.

 

Så, hvordan gikk det egentlig? Klarte jeg å slutte? Har jeg vært røykfri i et år? Svaret er: det gikk helt OK, og jeg klarte å slutte. Jeg har derimot ikke vært røykfri i et helt år. Jeg røyker nemlig på fest (bare om jeg har drukket alkohol så klart). Men jeg har altså ikke tatt en eneste “edru røyk” siden den dagen jeg sluttet for et år siden, og ikke har jeg lyst til det heller.

Det hender jo så klart at jeg kjenner litt på røyksuget dersom jeg er skikkelig sint eller lei meg, det er da jeg savner det. Om jeg nå kjenner sinne er jeg heldigvis litt flinkere til å deale med det på andre måter, som for eksempel ved å trene. Hvem skulle trodd det?!

Jeg har aldri gitt etter uansett hvor lyst jeg har hatt på røyk i hverdagen, og det er jeg stolt over. Jeg vet selvfølgelig godt at det ikke er noe bra å festrøyke heller, men det er i det minste bedre enn å røyke 10 sigaretter daglig! Så et sted har jeg jo kommet til, og det som er så fint er at jeg ikke har det minste lyst på sigaretter dagen derpå uansett, og da er det null problem å holde seg unna de kommende dagene også.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg