10 ting jeg er glad for

 

Dagen har ærlig talt ikke vært noe bra. Alarmen ringte 06:30 i morgest, men jeg klarte så vidt å åpne øynene eller å reagere i det hele tatt. Jeg tok nemlig en sovetablett i går kveld, og det endte med at jeg sov i ELLEVE timer!!! Så mye søvn blir man (iallefall jeg) rett og slett dårlig av. Dermed har jeg vært slapp og tung i kroppen i hele dag, og følt meg litt i bakrus. Det er konsekvensen av sovemedisin, huff! På en slik dag trenger jeg litt positivitet, så her får dere en liste over ti ting jeg er glad for:

 

1. Dette semesteret her! Altså, aner dere hvor godt det er å slippe puggefag? Nei? Dere burde prøve det en gang! Det er greit nok at noen liker teoretiske fag, men kreative fag er for min del mye bedre, særlig som et avbrekk midt i studiet.

 

2. At de jeg er glad i lever, og ikke minst er frisk. Jeg har ikke opplevd dødsfall siden jeg var liten, og den gang var det ikke helt nære relasjoner heller. Jeg gruer meg voldsomt til de dagene kommer, men for nå setter jeg stor pris på at jeg har mine nære og kjære i live!

3. Jeg og Mathias skal til Harstad om 12 dager for å være ut den uka. Det blir superdigg med et avbrekk fra skolen etter å ha gjort meg ferdig med arbeidskravet! Jeg gleder meg til å møte folket igjen, og vi har allerede planlagt et karneval samme helg som vi er der. Å kle meg ut eller pynte meg er noe av det beste jeg vet, haha!

4. Når det først er snakk om ferie og reising, så har jeg glemt å nevne at jeg skal til Hellas i august! Jeg gleder meg SÅ sykt mye, og vi er en liten vennegjeng som reiser sammen. Vi skal til Santorini, Naxos og Athen over 10 dager, iiih!!

 

5. Jeg er veldig glad for at jeg har begynt å være aktiv på treningsfronten. Foreløpig merker jeg jo ikke særlig mye til treningen, men det gir meg en slags mestringsfølelse uansett! Jeg ser frem til de dagene jeg skal trene, i stedet for å grue meg eller tenke at det er et “gjøremål” som er i veien. Det er et godt tegn! 

6. At jeg bor i Norge. Ja, jeg er enig i at vinteren kan være skikkelig dritt til tider… Men så skal det sies at jeg har mulighet til å gå i terapi, ha frikort for å slippe å betale skyhøye summer for helsetjenester, og ikke minst at jeg kan studere uten å jobbe ettersom jeg ikke har mulighet til å gjøre begge deler. Det er langt i fra sikkert at jeg hadde hatt disse mulighetene et annet sted!

 

7. I går spiste jeg jordbær med fløte og sukker. Fordi jeg hadde lyst. Jeg bryr meg ikke det minste om å bare kunne spise jordbær på sommeren, jeg spiser jo is på vinteren også! Har man lyst, har man lov. Det er min regel, spesielt når det kommer til mat, hehe.. Uansett, det var skikkelig godt, og jeg er glad for at jeg har mer jordbær i kjøleskapet til i kveld! Da skal jeg kooose meg. 

8. At jeg har Mathias i livet mitt, og at vi er kjærester. Jeg hadde aldri i livet trodd at jeg kunne være så mye sammen med en person uten å bli lei, men det har altså skjedd likevel! Jeg trives kjempegodt i hans selskap, og det at jeg har han i nærheten gjør dagene mine mye bedre.

 

9. I og med at jeg har følt meg så dritt i dag, har jeg vært nødt til å holde meg aktiv for å ikke sovne av. Det ble oppvask, tørking av støv og rydding. Det er faktisk ikke mye som føles bedre enn en nyshinet bolig! Særlig ikke når man selv har stått for rengjøringa. Å sitte med PCen på en skrivepult som ikke er støvete, å titte bort på et kjøkken som nærmest glinser og er helt fritt for oppvask, DET er herlig! Det er bare noe med det å ha det rent og ryddig rundt seg, å ha fine omgivelser. Ikke minst også å være ren selv, og jeg føler meg alltid bedre etter å ha tatt en dusj for eksempel!

10. Sist men ikke minst er jeg ubeskrivelig glad for at endometrioseplagene mine er reduserte etter operasjonen jeg hadde i desember. Jeg mistenker også at hormonspiralen gjør jobben sin! Det kan helt klart gjøre vondt helt ut av det blå, og noen ganger gjør det også kjempevondt, men sånn er det bare. Likevel er det bedre enn slik det var før!

 

Jeg utfordrer deg til å tenke over ti ting DU er glad for!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg