Masse stress og klaging

 

Hallo. Nå begynner det vel å bli noen dager om ikke over en uke siden sist jeg skrev. Kanskje fordi jeg i det siste har vært ganske stressa med tanke på skole, mitt eget press med å skaffe meg en jobb, å ha mange å passe på å få tid sammen med, julegaver, penger, husarbeid, trening og alt mulig. Jeg har i tillegg hatt bursdag og det har lillesøsteren min også. Torsdag og fredag i forrige uke hadde vi fri fra skolen, og selv om langhelga gikk veeeldig fort tror jeg at jeg hadde vært mer utslitt om vi hadde hatt de ekstra to skoledagene. 

 

Så her er det jeg har gjort den tiden jeg ikke har blogga:

Torsdag den 13 hadde jeg bursdag og fylte da 17 år, syntes egentlig bare det er kjipt å bli 17 fordi det nesten blir et venteår. På dagen var jeg på skolen som vanlig og senere dro jeg ut og spiste sammen med Lisa, Helene og Mathias. På onsdag i forrige uke dro jeg og kjæresten på kino for å se den nye Hunger Games filmen, den var veldig bra! På torsdag hadde lillesøster bursdag og da tok vi en “felles” bursdagsfeiring med familien og sånt. Siden sist har jeg faktisk også farget håret mitt, det ble som vanlig mørkebrunt. Jeg ville nok heller kalt det svartbrunt fordi det ble mye mørkere enn jeg hadde trodd selv. På fredag hadde jeg en koselig treningsøkt med lysene av og julelysene på, senere dro jeg til Lisa for å sove der. På lørdag hadde vi en photoshoot ute, og jeg merker godt at det er mye bedre å ta bilder ute når det er sommer og ikke høst/vinter. Det er så utrolig kaldt og vi holdt på å fryse ihjel. 

 

Så her er et bilde fra shooten vi hadde. Når jeg er ferdig med redigering og sånt legger jeg ut resten!

 

Mye av den siste tiden har jeg vært i ganske dårlig humør generelt og overtenkt for mye. Jeg vet ikke helt hvorfor, om det er humørsvingningene på grunn av p-sprøyta, om det er den årlige mørketidsdepresjonen eller om jeg rett og slett bare har litt for mye for meg akkurat nå, ikke vet jeg. Det er utrolig mange ting jeg tenker på som plager meg. Ikke minst at jeg ikke ennå har klart å slutte med nikotin, selvfølgelig snuser jeg ikke ennå. Den har jeg ikke rørt siden sommerferien, røyken er det derimot vanskelig å holde seg unna. Det plager meg utrolig mye å måtte skuffe familien som trodde jeg hadde klart å slutte helt, at jeg for hver røyk jeg tar tenker at kondisen min ikke blir bedre, at jeg bruker masse penger på noe sånt dritt som egentlig bare kan gi meg kreft og lungeproblemer. Likevel orker jeg ikke å bruke masse energi på å prøve å slutte, ikke nå ihvertfall. Det er en del stress for tiden og derfor blir på en måte røyken en “falsk venn” som roer ned stresset.

Hadde det ikke vært for den “to do” lista jeg lager hver uke hadde jeg nok vært mye mer stressa. Da hadde jeg glemt av alle tingene jeg må gjøre. Allerede nå står det to treningsøkter, gi 50 kroner til skolen pga registrering av ungdomsbedrift, kjøpe det siste jeg har igjen av julegaver, en koselig kveld sammen med Vilde, vaske badet og flere ting kommer sikkert på lista.. Selvfølgelig ser jeg ikke på å være sammen med folk som en ting jeg MÅ gjøre, det er bare rett og slett for å holde orden på planene jeg har lagt for uka sånn at jeg plutselig ikke glemmer av noe. Jeg vil overhodet ikke skuffe noen eller gjøre noen lei seg eller noe som helst. I det siste har jeg nemlig fått skyldfølelse for nesten alt, eller kanskje ikke skyldfølelse. Heller en slags medfølelse for alt for mange ting. For eksempel om noen av fiskene i akvariumet er slemme mot en spesiell fisk, da kan jeg syntes skikkelig synd i den. Det høres utrolig rart ut, til og med for meg selv også. Det er kanskje derfor jeg føler at jeg må få tid sammen med alle selv om det ikke går når jeg ellers om dagene har både skole og trening å tenke på. 

Jaja, det går nok over etterhvert! Kanskje etter jul, da har jeg fått en to ukers ferie til å slappe av på. Nå skal jeg ihvertfall ikke sitte her og klage mer, selv om det er greit å få det ut av og til når jeg sitter for meg selv og er klar til å legge meg. Jeg tror jeg heller satser på et positivt innlegg ut i uka, hahaha. 

God natt!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg