Døgnrytme – lett å ødelegge, vanskelig å fikse

 

 

God morgen! I dag stod jeg opp klokken 8, noe jeg syntes var kjempetungt. Gruer meg allerede til skolestart da jeg må begynne å stå opp 06:30, som prikken over i’en har jeg langdag de to første dagene. I fjor var det et slit å få fiksa døgnrytmen etter juleferien. Jeg prøvde flere ganger å døgne, dra på skolen og legge meg tidlig igjen. Det funka ikke overhodet. Enten sovna jeg av klokken 5 og fikk 2 timer søvn eller sovna av på skolen eller et par timer om ettermiddagen som gjorde at jeg ikke fikk sove igjen når det var kveld. Den metoden funker ihvertfall ikke på meg, så jeg orker ikke å prøve engang. I tillegg syntes jeg januar er en lang, tung og mørk måned. Men jeg må nok bare kjempe meg gjennom den uansett. 

Nå begynner det jo utrolig nok å gå til lysere tider, de mørkeste dagene er jo over nå selv om det ikke føles sånn ut. Jeg ser fram til lysere tider ihvertfall, så det blir lettere å stå opp og den såkalte vinterdepresjonen begynner å gå over. Ikke minst håper jeg på å få litt mer energi og overskudd til trening, jeg har kjempedårlig samvittighet for å ikke ha trent noe i juleferien. Men det er ikke noe å gjøre med det nå, jeg får heller skjerpe meg og komme i gang igjen så fort jeg har blitt frisk igjen! 

 

Bildene ble tatt på onsdag.

 

Om en liten stund drar jeg og pappa for å kjøpe et minnekort til kameraet og kanskje få skilt til bilen. Jeg har ellers en god del småting å få gjort i dag, som å fylle på busskortet, levere inn et par flaxlodd jeg til sammen har vunnet 70 kroner på, dra til apoteket for å skrevet ut ny sprøyte, dra til byen sammen med kjæresten osv. 

 

Ha en fin dag videre! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg