Litt update og klar for helg

 

 

God kveld folkens! I går fikk jeg faktisk tid til en liten treningsøkt, jeg klarte ikke noe nytt og ingen endringer har skjedd. Men trening ble det nå ihvertfall! Skled litt, men det var sikkert på grunn av at jeg måtte smøre meg inn med fuktighetskrem i helga fordi jeg var så tørr. Ellers har jeg fått skrevet et par jobbsøknader, kommet igang med skolearbeid og et nytt filmprosjekt. Vi skal nemlig lage epokefilm, vår gruppe fikk som tema tysk ekspresjonisme. Jeg ble ikke misfornøyd, man kan nemlig overdrive så mye man vil. Det er meningen at man skal sitte igjen med både ubehag og som et spørsmålstegn når filmen er ferdig. De er nemlig veldig sære, syntes ihvertfall jeg! Tror nok ikke jeg kan legge ut videoen på nettet, men filmplakat skal vi også lage. Den kan jeg nok legge ut i og med at jeg skal spille en av hovedrollene i filmen og kanskje komme til å være på plakaten. Forresten fikk jeg 4,2 i snitt og hele tre femmere på karakterkortet! Er lov å skryte litt når det høyeste jeg noen gang har hatt i snitt er 3,7 og det var første halvår i 8 klasse.. Jeg er veldig glad for det, og litt stolt over meg selv! 

Jeg har faktisk også kjørt bilen min for aller første gang! Det var på lørdag, og jeg har jo bare øvelseskjørt med automatgir. Min bil har manuellgir, og for meg var det veeeeldig stor forskjell. Jeg taklet ikke clutchen i det hele tatt nesten, når jeg skulle starte bilen og både rygge og etterpå kjøre framover var jeg så sykt forvirra. Jeg skjønte absolutt ingenting, og jeg trodde i det øyeblikket at jeg bare skulle gi opp hele drittkjøringa fordi jeg var så sint og oppgitt, hahaha. Jeg fikk kjøre fra huset vårt til plassen det er lettest å øvelseskjøre på. Så nok en gang var det rett ut i trafikken første gang jeg kjørte, det gikk heller ikke så bra og jeg måtte stoppe flere ganger. Da jeg kom til plassen skulle jeg øve på å få bilen framover, starte og bremse helt ned osv. Altså det som er mest basic. Jeg kvelte bilen sikkert over hundre ganger (kødder ikke), og jeg ble skikkelig sint hver gang. Men men, det var jo tross alt aller første gangen jeg prøvde å kjøre en bil med manuellgir. Det er nok en vanesak, og min bil har sinnsykt følsom gasspedal syntes jeg, ihvertfall i forhold til bilen jeg alltid har øvelseskjørt med. Får bare håpe jeg klarer det etterhvert, og nå er det på tide at jeg begynner å lese smått på teorien. Jeg har planer om å ta den så fort jeg kan, det blir enten i mai eller juni kanskje? Kjøretimer skal jeg også begynne med om ikke så altfor lenge. 

 

 

I morgen er det heldigvis FREEEDAAAAAG, som jeg har ventet så lenge på. Helga skal jeg tilbringe sammen med kjæresten i leiligheten. Rett og slett bare for å ha ei stue og et kjøkken for oss selv slik at vi kan lage mat og spille GTA i stua. Dessuten er det greit å få litt tid sammen alene, og ikke minst øve oss på å bo alene selv om det er en god stund til! I dag var vi på rema og handlet mat. Jeg merker at mat er mye dyrere enn jeg tror, vi brukte til sammen 300 kroner på bare ei helg, da kjøpte vi ikke engang noe brød eller pålegg heller, så noen ting må vi låne med oss hjemmefra.

Når jeg flytter ut kommer jeg uansett til å lage et skikkelig budsjett og kjøpe det billigste. Allerede nå kjøper jeg det billigste jeg finner. Om jeg for eksempel skal kjøpe kjøttdeig, tar jeg den billigste. Om jeg skal kjøpe ting til taco som lefser, saus, krydder og sånt, tar jeg det billigste jeg finner. Satser på at jeg tar med meg kameraet i leiligheten så jeg har noe å blogge om i det minste! Selv om det garantert kommer til å ende opp med at jeg tar med kameraet, og tar det med hjem uten et ynkelig lite bilde. Det er så typisk meg. 

 

Nå skal jeg legge meg og forhåpentligvis stå opp tidlig imorgen. God natt! Og god helg om jeg ikke blogger noe imorgen. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg