Middagstips – Pulled pork og fløtegratinerte poteter

 

Hei! På onsdag laget jeg og lillesøster middag til familyen, det ble nemlig pulled pork og fløtegratinerte poteter. Vi kjøpte selvfølgelig en pakke med et kjøttstykke som vi stekte i ovnen og rev opp etterpå, men den glemte jeg dessverre av å ta bilde av. I pakken var det også BBQ marinade, og det ble ganske mye. Så saus slipper man egentlig å tenke på! Fløtegratinerte poteter var hjemmelagde, og den kan jeg iallefall legge ut oppskriften til.

 

Veldig mørkt bilde, men slik så retten ut. 

 

Du trenger til fløtepoteter:

8 poteter (jeg brukte litt færre fordi potetene var veldig store)

Et par hvitløkfedd 

En ildfast form

Smør til å smøre formen

Salt og pepper

2 2/3dl kremfløte eller matfløte

Revet hvitost (jeg tok mengden ettersom hvor mye det ble, så det er opp til hver enkelt hva dere liker)

 

Fremgangsmåte: 

Skrell poteter, løk og skjær dem i skiver. Legg potetene og løken i en ildfast smurt form. Ha på salt og pepper og hell fløte over.

Stek i ovnen på 200 grader i ca. 30 minutter. Legg ost på toppen og stek videre i ca. 20 minutter til osten har smeltet og fått en gylden farge.

 

De ble absolutt ikke så verst med tanke på at det er første gangen jeg laget det! 

 

Og slikt så kjøttet ut. Det ene kjøttstykket var riktignok ikke revet opp, og som dere ser ligger det ganske mye marinade som gjorde at kjøttet ble saftig og veldig lite tørt, derfor brukte vi ingen saus. Det eneste jeg husker er at vi kjøpte kjøttet på kiwi og at det lå i en hvit og blå pakke (?) tror jeg. Vi brukte to pakker til fire personer, men det ble en del kjøtt til overs, så det er mer i pakken enn det ser ut som!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg