De første dagene i Frankrike

 

Hei! Nå er det dag nummer 3 her i Agde. Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om dagene til nå, og selvfølgelig legge ut noen av bildene jeg har tatt. 

 

Dag 1

Den første dagen brukte vi på å reise. Det var opp klokken 4 om natta/morgenen for å ta førsteflyet til Oslo, og deretter til Barcelona. I Barcelona møtte vi besteforeldrene våre, så kjørte vi i ca. 3 timer til vi var framme her. Vi gjorde ikke stort, vi slappet av og fikk litt omvisning i leiligheten her, handlet litt dagligvarer på Hyper U, laget litt spaghetti til middag og slikt. 

Utsikt fra leiligheten. Det er en kanal utenfor, og der ser vi ofte folk som ror og til og med svømmer! 

 

Dette huset er ganske spesielt, og utsiden her som dere ser er bare malt på! De fleste av vinduene der er bare påmalt og ikke ekte. 

 

Dag 2

Først var vi på et lite loppemarked borti gata her, så kjørte vi til kjøpesenteret Polygone. Der kjøpte jeg blant annet en kjole jeg hadde lyst til å kjøpe i Tromsø, men ikke kunne ta meg råd til. De hadde New Yorker her, så der gikk jeg med en gang inn for å leite. (Skal lage et eget innlegg til innkjøp når jeg kommer hjem til Norge igjen). Jeg kjøpte også en poletopp! Vi tok en matbit på en restaurant som het Memphis, de hadde amerikansk 50’s- tema, noe jeg synes var veldig kult.

 

 

 

Dag 3

I dag har vi vært på marked her i Agde. Der kjøpte jeg to mobildeksler fordi det nesten ikke finnes noen til Samsung S4 mini i Harstad. Vi var også på matmarked der vi kjøpte litt frukt. Deretter dro vi til klippen der vi hadde utsikt over middelhavet. Nå har vi nettopp spist middag som ble svinefilet i sursøt saus, ris og baguetter. De har ikke noe godt brød her, så vi lever så og si på loffer og baguetter. 

Her ser dere det ligger bein fra skjeletter! Ganske rart å tenke på. 

 

Som dere kanskje ser er det kjempemye vind! Både igår og idag har det vært masse vind, og jeg orket ikke å ta mange bildene da vi gikk til klippen på grunn av vinden.

Her er klippen vi var på!

 

Ellers har vi planer for nesten hver eneste dag framover. På onsdag i neste uke kjører vi til Barcelona for å være der i to dager, så reise hjem igjen fredag. Resten av dagen skal vi bare slappe av her i leiligheten, løse kryssord og slikt. Jeg oppdaterer nok snart igjen! Vi snakkes. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg