Spasertur og Carcasonne

 

God kveld! Klokken er det samme her som i Norge, og takk gud for det. I dag har vi kjørt en del. Først besøkte vi Minerve, deretter kjørte vi til Carcasonne. Det er en stor og gammel borg der deler av Robin Hood ble innspilt. 

 

I går kveld gikk jeg og lillesøster en liten spasertur sammen med bestefar. Planen var å mate fugler men vi fant bare to stykker som vi matet, så vi gikk en times tid der vi fikk sett oss litt rundt også. 

Her er det faktisk palmer også! Det ble jeg litt overrasket over. 

 

Enkelte pleier faktisk å lime fast glasskår på murene utenfor husene sine for å unngå inntrengere, dere ser på bildet hvordan det ser ut. 

 

Her er noen bilder fra idag:

Det er også drueåkrer overalt! De lager utrolig mye vin og slikt. 

 

I Minerve.

 

Carcasonneborgen.

 

Inne i borgen var det mange butikker og restauranter, så vi tok en matbit i en av dem. Jeg spiste hamburger og pommes frittes, som var kjempegodt! Heldigvis forstod de engelsk så det ble ingen salat (bortsett fra den vanlige grønne) eller dressing på burgeren, perfekt. 

 

Hit kjørte vi også, jeg klarer ikke helt å huske hva plassen het, men det var ihvertfall ganske kult å se dette! 

 

 

I morgen er planen å dra på et marked i Pèzenas, så der finner jeg kanskje noe fint. Jeg håper været blir sånn passelig greit slik at jeg får brukt maxiskjørtet mitt, hahaha. Jeg tok det jo ikke med for å la det ligge til pynt i kofferten! Idag har det ihvertfall vært fint vær, jeg gikk ute i shortsen tidligere i ettermiddag! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg