Skal, skal ikke?

 

For tiden vurderer jeg og “min kjære” Mathias å flytte til Stavanger sammen for å begynne på UiS til neste år. Jeg drøfter altså for og imot hele tiden, for det er jo et vanskelig valg som allerede nå trenger litt planlegging. Hva er snittet for å komme inn på studiene vi vil ta? Er det sånn at man må bytte adresse før søknadsfristen for å bli prioritert på universitet? Hvor i all verden skulle vi bytta adresse til? Er det vanskelig å skaffe seg deltidsjobb der? Kommer vi til å klare oss med studielånet hvis ikke? Finner vi en billig og bra leilighet? 

Det er jo noe jeg virkelig har lyst til. Å flytte til Stavanger. Hvorfor ikke leve mens jeg enda er ung? Hvorfor ikke utforske og dra til andre steder mens jeg kan? Hvorfor ikke bare gjøre det nå? Jeg vet jeg kommer til å bli drittlei og umotivert om jeg skulle gått nye tre år med skole her i Harstad. Jeg har tross alt bodd her hele mitt liv. Ingen av oss har noe lyst til å flytte lengre nord enn det vi allerede er, også har universitetet noe for oss begge. Vi er veldig gira, men vi aner ikke hvordan vi skal gå fram. Å flytte ut av byen er visst litt vanskelig og stress, spesielt til et annet fylke. Stavanger er dessuten en by jeg trives godt i, og jeg har alltid hatt tanken i bakhodet om å flytte dit en gang. Er tiden inne? Håper det. Nå ble det mange spørsmålstegn i dette innlegget, men det er rett og slett fordi hodet mitt er fullt av spørsmål angående dette. 

 


Favorittbyen <3 <3 <3

 

Om noen her har flyttet til et annet fylke, bare fyr løs i kommentarfeltet med erfaringer og tips! Hva gjorde dere? Hvordan gikk dere fram? Det tar jeg med glede imot.

 

 

8 kommentarer
    1. Har du lyst ville jeg gått for det! Selv flyttet jeg helt alene fra lille Larvik til Oslo, og har ikke angret et sekund. Du kommer selvfølgelig til å ha mindre penger enn ved å bo hjemme (jeg hadde ikke klart meg uten jobb), men det er verdt det i det store og hele. Ønsker dere masse lykke til 🙂

    2. jeg tenker at hadde jeg vært deg hadde jeg bare hoppet i det! 🙂 jeg skal selv kanskje flytte til Stavanger pga. skole til neste år, men siden jeg er fra Hordaland egentlig, så er liksom ikke det så langt hjemmefra… håper du finner utav det og at du får en fin søndag, kjære deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg