10 ting som irriterer meg

 

1. Snorking. For meg finnes det sikkert ikke noe annet i verden som irriterer meg mer enn akkurat SNORKING. Der ligger jeg og prøver å sove mens personen ved siden av meg eller i en annen seng snorker som om man skulle tro noen boret i veggen. Dette kan nemlig gjøre meg så sint og frustrert at jeg begynner å gråte, hahaha. Og jeg tuller ikke, det har faktisk skjedd!

 

2. Smatting. Noe jeg kjenner det koker i topplokket av er når folk smatter mens de spiser. Seriøst, om noen smatter blir jeg så irritert at jeg bare går. 

 

3. Folk som ikke godtar andres meninger. Alle er forskjellige og man har dermed også forskjellige meninger om saker og ting. Man kan selvfølgelig diskutere meninger og slikt, men de som nekter å godta hva andre syntes altså… Klarer man ikke å respektere at andre ser annerledes på noe enn seg selv, så er det bare å klappe igjen brødboksen og gå minst 100 meter unna meg. 

 

4. Ekstrem oppmerksomhetssyke. Jepp, u heard me. Selvfølgelig er vi alle ute etter litt oppmerksomhet, det går det ikke an å legge skjul på. Vi har også dem som overdramatiserer alle mulige ting, er veldig høylytte og lyver masse bare for å få oppmerksomhet… 

 

5. “Det der er ikke ordentlig musikk”. Eh, jo. ALT av musikk er faktisk musikk. Vi har mange forskjellige musikksjangere, men det går ikke an å si at noe av det ikke er musikk, for det er det faktisk uansett om man liker det eller ikke. Vi er også veldig forskjellige når det gjelder hvordan musikk vi hører på, og hver eneste sjanger har “tilhengere”. 

 

6. Bedrevitende. Jeg takler ikke folk som hele tiden skal være smartere enn deg i ALT, og alltid skal rette på hva du sier fordi de tror de er et jævla leksikon. Unnskyld språket, men! 

 

7. Folk som hele tiden snakker dritt om andre. Vi alle snakker negativt om folk, sånn er det med de fleste iallefall. Også er det jo de som har mastergrad i å snakke dritt om folk, ikke minst fremmede. Disser hvordan de går kledd, hvordan de ser ut, hvordan de ordner seg/ ikke ordner seg på håret osv. De som skal pirke på hver en minste lille detalj om andre. Man har rett til å gå slik man har lyst til, og det med fremmede: man har absolutt ingen rett til å dømme folk man ikke kjenner eller vet noen ting om. Egentlig bør man ikke dømme noen…

 

8. “Jeg har opplevd så mange verre ting enn det du har”. Greit det da, noen har mer livserfaring enn andre. Men det å si at man har hatt det mye verre enn andre, går ikke. Ting oppleves og tolkes forskjellig fra person til person. Man klarer aldri å vite helt 100% akkurat hva en annen person har følt eller nøyaktig hvordan de har hatt det. 

 

9. De nye reglene til Lånekassen. Selvfølgelig er det bra at de som faktisk har rett til stipend får det, men jeg vet om maaange (inkludert meg selv) som ikke lengre har krav på stipend og går helt blakk som student. Ungdommer og studenter har faktisk et behov for penger de også, og det er ikke like lett for oss ungdommer å skaffe oss jobber. Jeg har også lest om de som har måtte sluttet på skolen fordi de ikke har råd til å gå der uten stipend. Kjipern. 

 

10. Fluer. Spesielt når man skal sove eller sitter der ihjelsulta foran en tallerken med masse mat du skal spise, så kommer det ut av det blå ei flue og surrer rundt ørene dine, sitter seg på deg og kanskje på maten også. Gøy det. Så prøver man desperat å vifte den bort, men den kommer like fort tilbake.

 


Sinnataggen

 

Nå har jeg bare skrevet rett fra sjela her, så jeg håper ikke jeg tråkket noen på tærne! Dette er ting jeg irriterer meg over, ikke nødvendigvis det alle i verden irriterer seg over, husk det 🙂

 

7 kommentarer

Siste innlegg