I miss summer

 

Sommerdagene har nå løpt fra oss for lenge siden, juletiden er over og jeg tenkte jeg skulle dele hvordan min sommer var! Jeg elsker å mimre tilbake til ting som har vært, se gjennom gamle bilder og rett og slett tenke over hvordan ting var da i forhold til nå. 

 

St. Hans

På sankthansaften bestod jeg teoriprøven på første forsøk, og var veldig fornøyd med det! Det ble fint vær senere på dagen og jeg dro til besteforeldrene mine for å grille sammen med storesøster og hennes lille familie. Senere dro vi til Gressholman bare for en liten spasertur og for at ungene skulle få vært litt ute. 

 

 

 En av de få godværsdagene

En fin sommerdag i juli med storesøster, tantebarn og kjæresten min. 

 

 

Ett-årsdag

 

Den 13. juli hadde jeg og Mathias ettårsdag. Det feiret vi med pizza på Dolly, en tur på Stien langs sjøen, og senere hjem til han for å se Harry Potter. 

 

Luleå

Den 7. juli dro jeg, kjæresten, storesøster, hennes kjæreste og tantebarna mine til Luleå i Sverige. Det var veldig koselig, selv om været for det meste var dårlig mens vi var der, og dagen vi kjørte hjem kom solskinnet… Vi hadde det veldig fint der og jeg kjenner jeg savner Mc Donalds og MAX </3 

 

 

Spreke øyeblikk???

Jeg og kjæresten tok oss en aldri så liten tur til Gansåstoppen selv om både jeg og han var smådårlig, hadde et par dager før fått satt inn spiral og jeg trodde jeg skulle dø av smerter samme dag og dagen etter. Her hadde det heldigvis blitt litt bedre, men det var iallefall koselig. Vi dro først til kiwi og kjøpte soft cakes, wienerbrød og litt diverse usunne ting, er vi så sporty og går til “fjells” må vi jo unne oss litt usunt….. Ops

 

 

“Babysitting”

I to uker passet jeg katten og huset til noen i familien. Hver eneste gang jeg satt med pcen foran meg kom hun opp på fanget for å kose, og skjøv pcen lengre og lengre unna fanget mitt og slikket på hendene mine slik at jeg ikke fikk trykket på tastaturet, hahaha… BARE når jeg satt med pcen, aldri når jeg hadde fanget og hendene ledige til å kose med henne. 

 

 

Koselige kvelder hos kjæresten

Mot slutten av sommerferien var jeg en god del hos kjæresten. Vi pleide å gjøre det samme nesten hver kveld. Lage noe godt å spise og sette på en film! I dette tilfellet var det enchiladas og Babadook eller Hunger games, husker ikke helt. Kjipern at jeg skriver dette innlegget og ser gjennom bilder når jeg er sulten. 

 

 

Grillings

Vi grillet sammen med kjæresten, Lisa og hennes kjæreste. Riktignok begynte det å regne etterhvert, men vi satt allerede inne og så på en av mine og Lisa’s favorittfilmer, nemlig Hot Rod, så det gjorde ikke så mye. 

 

 

Lilla hår

Jeg hadde også en periode i sommerferien der jeg fucka opp håret fullstendig. Bestemte meg for å først bleike det (gudene vet hvorfor), og det var ikke nok bleiking til hele håret… Jeg ble dermed seende ut som en påskekylling med oransje flekker og ujevn ettervekst. Da vi kom til storesøster fant vi en kriseløsning som var å blande en blå og lillafarge for å få en flott lillafarge, trodde vi…. Store deler av håret tok ikke til seg noe farge, så dere kan jo tenke dere! Det endte med at vi gjorde en siste kriseløsning. Da sprang storesøster inn på VITA for meg og kjøpte en mørk lillafarge, folk hadde nemlig fått seg en god latter om jeg med lyselilla, oransje og gule striper i håret hadde kommet inn der. For å si det sånn hadde jeg ikke bare tre farger i håret, jeg hadde sikkert tusen forskjellige. Resultatet endte heldigvis godt!

 

Mimring 

En kveld kjørte jeg, storesøster og lillesøster til en barneskole både jeg og storesøster hadde gått på. Der mimret vi masse og gikk rundt ved uteområdet og slikt, det var utrolig koselig! Rart å tenke på hvor stort jeg syntes alt var da jeg var elev der som første- og andreklassing. Mens når jeg var der var alt så mye mindre enn jeg husket!

 

 

 Millionfisken i Salangen

 

Ei helg i juli var jeg med pappa og lillesøsteren min til Salangen på campingplassen. Der er det nemlig en årlig festival som kalles Millionfisken. Det er konkurranser, konserter (som jeg aldri drar på), tivoli, masse folk og turister og mye annet. Så og si det eneste jeg deltar på hvert år er nemlig et andeløp, der man kan kjøpe ei plastand å delta med. Ironisk nok er det om å komme på ANDreplass, og alle endene slippes ned i ei elv. Så det er med andre ord et kappløp der man må ha flaks for å vinne! 

 

 

Mathias sin 18-årsdag

Meget pent bilde må jeg si. Dette ble tatt da vi feiret hjemme hos han. Her spiste vi pizza, og det var en koselig kveld! 

 

 

Double date evening

 

Et polaroidbilde av Lisa og meg. Vi alle fire var hos henne og laget taco. Jeg tror vi begynte å se på sikkert to filmer vi ikke orket å se ferdig, typisk. Det var iallefall en veldig koselig kveld! 

 

 

En liten tur i fjæra 

 

Det er de små øyeblikkene i livet vet dere, am I right? Helt i slutten av juni gikk jeg og Mathias en tur i fjæra og tok litt bilder, og vel.. Det skjedde ikke så mye mer enn det, men det er koselig når man er i godt humør, snakker om alt og ingenting og bare ikke tenker så mye over det. 

 

Nå som det har vært iskaldt her i lille Harstad (12,5 minusgrader sist jeg sjekka). Det er da jeg virkelig lengter tilbake til “varmen” fra sommeren, late dager, slippe å være skolelei, kunne gjøre nesten hva man vil og dra bort på små turer eller ferier. Sommeren kunne gjerne bare kommet med en gang etter jula, etter min mening. 

4 kommentarer
    1. Det ser ut som at du hadde en veldig fin sommer med mange gode minner! Ble selv sulten nå når jeg så det bildet av pizzaen, så jeg får gå å slenge en grandiosa i ovnen som kveldsmat, heheh. Ha en fin kveld videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg