Positiv eller negativ?

 

 

For åtte positive ting, skal det èn negativ ting til for å overdøve det negative. Tenk det! Tenk så mye vi fokuserer på og påvirkes av det negative sånn egentlig. Jeg kan innrømme at jeg som oftest nesten bare fokuserer på negative ting. Det er oftere at jeg er i dårlig humør på grunn av en negativ situasjon enn en i godt humør av en positiv situasjon. Å tenke positivt er faktisk vanskeligere enn man skulle trodd. Jeg sitter ofte der og irriterer meg over småting bakerst i tankene uansett hvor mange positive ting jeg prøver å tenke på. Det er liksom alltid et problem der.

 

 

 

 

 

 

Da jeg gikk til BUP for noen år siden fikk jeg i oppgave å hver kveld skrive 2 positive ting med dagen som nettopp hadde vært, og kanskje 1 negativ ting. Men for hver eneste negative ting jeg skrev, måtte jeg skrive to positive. Dette tror jeg faktisk jeg skal begynne med igjen for å lære meg å være i litt bedre humør. Hvis dere vil, kan dere skrive i kommentar feltet minst 2 positive ting som har skjedd i nærmeste fortid! Jeg begynner. 1. I går fikk kjæresten min lappen. 2. Det er HELG. 3. Jeg og kjæresten skal spise pizza i kveld. 4. På lørdag skal vi dra til storesøster og kjæresten hennes. 

 

Ville dere sagt dere er mest positiv eller negativ?

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så fint innlegg 🙂
      Vil si jeg er positiv på dager der jeg har sovet godt å har mye kjekt i vente, Planer og når ting går som det skal. Er det sol ute så blir jeg positiv av deg også, Og sosiale settinger osv med venner 🙂
      Jeg blir fort negativ viss noe jeg har jobbet for og ønsker ikke går som det skal. dager du gjerne sover for lite, Planene går i vaskene osv. Da kan jeg fort bli veldig deppet og negativ.
      Ønsker deg en fin helg 🙂

    2. Super blogg fint innlegg.. 1. jeg turte å gå å se min datter danse uten å flykte ut derfra.. 🙂 2. Jeg klarte å smile til meg selv i speilet.. For meg er dette to kjempe positive ting og store bragder :)) Ha en super helg..

    3. Jeg tror blant annet søvn har mye å gjøre med hvordan jeg tenker, men jeg prøver å være positiv selv om det ikke alltid er like lett. Tror 100% på at vi velger hvordan livet vårt skal være i forhold til innstillingene våres i hodet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg