Plutselig ble jeg voksen?

 

Jepp. Fylte 18 år på fredag i forrige uke, som betyr at jeg endelig er myndig. Dette har jeg sett så utrolig mye fram til at dere aner ikke! Det har vært så kjipt å måtte vente med å kunne dra på byen mens alle de andre vennene mine har dratt, å måtte vente med å ta sertifikatet selv om jeg begynte ganske tidlig med både øvelseskjøring og kjøretimer. Jeg har min egen bil som bare har stått der og ropt på meg siden forrige jul, det har vært vanskeligheter for å få meg jobb siden jeg ikke har fylt 18 år før i november, mange ting har rett og slett ikke gått fordi jeg ikke har vært gammel nok. Men nå folkens, nå er jeg der! 

 

Ikke nok med det, idag hadde jeg oppkjøring og gjett hva… JEG BESTOD!!! Så nå har jeg plutselig lappen også, og jeg har brukt hver eneste anledning jeg har funnet til å kjøre idag, det er jo kjempegøy å endelig kunne gjøre det. Syntes det er veldig skummelt å kjøre alene, iallefall når ingen sitter på! Det går jo heldigvis over etterhvert, ikke minst er bilen min helt annerledes å kjøre i forhold til kjøreskolebilen jeg hadde vent meg ekstra mye til de siste par ukene. Dermed kvelte jeg bilen i ei rundkjøring første gang jeg kjørte, som vel og merke var helt alene. Dere kan tenke dere jeg ble stressa, men det gikk heldigvis raskt og smertefritt før jeg kom meg igang igjen da. 

Det er rart å tenke på at lille meg er myndig og en stolt eier av sertifikatet og min egen bil! Nå føler jeg meg tusen ganger friere siden jeg kan kjøre hvor jeg vil nesten når jeg vil, så lenge jeg har bensin selvfølgelig… I morgen skal jeg kjøre helt alene til storesøster der det er tunnel, mørkt som svarte natta, 80-soner, svingete veier osv. Jeg kan ærlig innrømme at jeg gruer meg litt, men det klarer jeg nok! Har ennå ikke helt innsett alt dette, haha. De siste dagene og ukene har flydd avgårde! 

 

6 kommentarer
    1. Gratulerer med 18 år og ikke minst gratulerer med LAPPEN! Så utrolig stas for deg 🙂 husker selv dagen jeg fikk lappen, lite som er bedre! Håper du nyter å være 18 og har det gøy med venner. Så får du ha en fin kveld videre.
      Ta gjerne en titt innom bloggen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg