10 grunner til at jeg elsker American Horror Story

 

 

De som kjenner meg (de fleste ihvertfall), vet at jeg elsker serien American Horror Story. Men hvorfor gjør jeg egentlig det? Her får dere svarene: 

 

1. Stemningen

Hver sesong har nesten en heslig stemning. Det er surrealistisk, småskummelt, ekkelt og helt mindfuck av og til. Litt uti hver sesong blir det plutselig sånn at jeg ikke skjønner en dritt, fordi alt bare blir rart. Men så begynner svarene å komme litt etter litt og det er en av de tingene jeg elsker med denne serien! 

 

2. Gjenspeiler hvordan folk er/blir gal i hodet

Det er helt sykt! I starten av sesongene er det helt normale personer, men etterhvert kommer det fram at alle er helt crazy som enten er psykopater, mordere, spøkelser eller noe annet. Man får skikkelig følelsen av hvor jævlig det må være å være gal, psykisk gal. 

 

3. Hver sesong har forskjellige historier

Først var jeg fullt imot dette her og nekta å se sesong 2 da jeg fant ut at det ikke hadde samme storyen som sesong 1, hahaha… Men jeg prøvde da, og det er faktisk sykt kult at alle sesongene har forskjellige historier egentlig, det er de samme skuespillerne, bare andre karakterer. 

 

4. Historiene 

Hver eneste sesong har en bra historie med en passende handling. Første sesong handler om et morderhus, andre sesong om et galehus, tredje sesong handler om hekser, fjerde sesong om et sirkus og femte sesong handler om et hotell. Det er sånn at jeg godt kan se alle sesongene om og om igjen fordi jeg digger dem så sykt mye! 

 

5. Skuespillerne

Jeg syntes det er så gøy og spennende i hver sesong å se hvordan de forskjellige skuespillene er flinke til rollene sine, jeg kan ta for eksempel Tate i sesong 1. Da er han en merkelig og frampå gutt og et spøkelse. I andresesong er han en av de “normale” som er på galehuset. I tredjesesong har han oppstått fra å ha vært død til å være levende. I fjerdesesong er han en gutt med store og unormale fingre, han er også en del av freakshowet og lever og jobber der. I femtesesong er han en morder og skaperen/eieren av hotellet som opprinnelig laget det og fant det opp.  

 

6. Introene

Introene er helt crazy, de er skumle, ekle og bra laget! Dere kan se alle introene samlet under her. 

7. Noe utenom det vanlige 

Serien er veldig spesiell, og den er faktisk ikke noe for absolutt alle. Den kan være både ekkel, skummel, surrealistisk, vanskelig å forstå, inneholde en del sex, triste ting, sjokkerende ting og mye mer. Man må på en måte tåle litt om man skal se denne serien, men jeg vil virkelig anbefale den likevel! Dette er ikke en serie som er helt A4, handler om det samme i hver sesong, har fem jenter som går på high school, masse drama, kjærlighet og gutter. Vel, denne serien handler jo også om en del kjærlighet, men ikke på samme måte. Er du lei av slike serier, er denne her midt i blinken! 

 

8. Ikke bare skummelt

Selv om noen scener er skumle, litt nervepirrende og sånt, er det også en del humor og sarkasme. På den måten blir det liksom ikke kjedelig. 

AMERICAN HORROR STORY --

 

9. Ikke viktig å syntes hver sesong er bra

Jeg syntes for eksempel sesong 3 er den kjedeligste av dem alle (Coven), mens andre kan syntes denne er kjempebra. Det som er bra med å kunne syntes enkelte sesonger er kjedeligere enn andre er at da er det bare å drite i å se den og heller vente på neste, for den har en helt annen historie uansett! 

AMERICAN HORROR STORY: COVEN Head - Episode 309 (Airs Wednesday, December 11, 10:00 PM e/p) --Pictured: (L-R) Taissa Farmiga as Zoe, Jamie Brewer as Nan, Emma Roberts as Madison -- CR. Michele K. Short/FX

 

10. Ingen karakterer er perfekte

Selv om enkelte skal være finere enn andre, er likevel ingen av karakterene her perfekte. Alle har sine ulemper, og det vises hos dem alle. 

AMERICAN HORROR STORY: Episode 11: BIRTH (Airs December 14, 10:00 pm e/p). Pictured: Connie Britton. CR: Ray Mickshaw/ FX

 

It’s worth a shot! Har man ingen serier å se for øyeblikket, vil jeg anbefale denne. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg