Hvorfor jeg ikke bruker ekte pels

 

ADVARER MOT VELDIG STERKE BILDER, IKKE SE OM DU IKKE TÅLER SLIKT (MEN DET ER FLOTT Å FÅ EN LITEN PÅMINNING…)

 

 

 

Ja, det skal jeg vise dere…. 

 


Trange og vonde bur… 

 


En del dyr blir flådd levende…

 


Så sykt mange unødvendige liv drept… 

 


Sykdommer og skader…

 


En veldig vanlig måte å få tak i dyrene på…

 



Tenk dere godt om før dere kjøper ekte pels neste gang…

 

Husk at selv om det “ikke er sånn i Norge”, er det likevel ikke sånn at dyrene ikke lider, for det gjør de. Her i Norge også! Det er ikke moralsk riktig for meg at et dyr skal bli drept på grunn av at pelsen skal bli brukt til ei hette på en jakke liksom. Eller dun i jakkene generelt. Men ja, til poenget: alt dette over er grunnen til at jeg ikke kjøper ekte pels eller dun. Derfor bruker jeg ikke Canada Goose, Svea, Parajumpers osv. Jeg sier det bare, det er ingen grunn til å kjøpe noe med ekte pels egentlig, med mindre man er egoistisk for at det ser så mye “finere” ut. Da vil jeg heller anbefale for eksempel Fjellreven eller Didriksons (som jeg har, og jeg er fornøyd med den). 

 

Alle bildene er hentet fra google. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg