Jula er over

 

For meg er liksom jula over etter pakkene er åpna, men det er vel bare meg… Jeg kan iallefall fortelle litt om hvordan min jul har vært i år. 

 

Julaften dro jeg sammen med pappa, søstrene og tantebarna mine på et par kirkegårder for å tenne lys på graver til slekt og familie. En tradisjon, altså. Jeg kjørte etter det til storesøster og hennes lille familie for å feire resten av dagen der. Vi laget pinnekjøtt til middag, eller rettere sagt; storesøster laget pinnekjøtt til middag. Jeg så for det meste på. Litt oppvask tok jeg da. Vi spiste, koset oss, ungene fikk pakka opp gavene sine og det var koselig som bare det.

 

Meg og min flotte storesøster 

 

 

 

 

 

Utpå kvelden kom Mathias også, men først skulle han være julenisse. Jeg og storesøster leita tulling etter nissekostymet vi ikke skjønte hvor var blitt av, men endelig fant vi det og la det inne i gangen mens vi oppholdt ungene med julegavene og leker de nettopp hadde fått. Inn kom julenissen Mathias og sa “Ho ho ho!”, trodde jeg skulle le meg ihjel. Hvitt skjegg, pute under den røde kåpa som ga skikkelig hengemage og en veldig stor sekk med den røde skriften “God jul” med bare to små pakker inni, en til dem hver. Filmet det hele, men så langt går jeg dessverre ikke, hahaha. 

My pretty man 

 

Så var ungene i seng, og det var endelig på tide med det jeg (sikkert de fleste da) hadde gledet seg til mest, nemlig gaveåpningen. Jeg fikk mange flotte gaver, som både var penger, sminke, kroppspleie, hårpleie, accessories og litt forskjellig. Jeg sparer til tatovering, og veldig snart tror jeg faktisk at jeg har nådd målet! Denne tatoveringen blir mest sannsynlig plassert ved ribbeina, som visstnok ikke er en veldig behagelig plass å tatovere seg… Well well, den skal være på kroppen resten av livet, så litt blod, smerte og tårer må man vel tåle. 

Første juledag var det middag hos Mathias, som nok en gang var pinnekjøtt. Jeg husker ikke 100% hva jeg gjorde ellers den dagen, men jeg er sikker på det var noe koselig. Andre juledag var det ny middag, denne gangen hos besteforeldrene mine. Tredje juledag var det også ny middag, hos de andre besteforeldrene mine vel og merke. Er iallefall glad det har vært masse besøk, middager som med andre ord har vært anledninger til å pynte meg! For vel, jeg er veldig glad i å kunne pynte meg. 

 

Håper alle har hatt ei like flott jul som det jeg har, og godt nyttår forresten! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg