Jeg strøyk

 

Nå skal jeg “feire” min første stryk på skolen med å sperre meg inne i ei mørk hule og gråte i fire dager i strekk. Neida, joda… Jeg skal i det minste sitte på rommet mitt i kjelleren og se på Jane the Virgin, gråte en skvett om jeg må osv.

Jeg har altså fått min første stryk på en prøve for dette skoleåret. Huff altså, i naturfag også vel og merke. Det verste av alt var at dette kapittelet var det jeg følte jeg hadde skjønt mest av, problemet var bare at vi hadde hatt to andre puggeprøver også denne uka. Dermed rakk det ikke å bli så mye lesing til akkurat denne stakkars prøven før rundt dagen før den skulle være. So yes, påbygg-året er hardt når man ikke helt henger på greip i alle fagene. 

 

 

Nå kan jeg vel ikke gjøre annet enn å brenne prøven i peisen eller rive den i stykker mens jeg hyler og tramper som en unge i trassalderen. Men neida, fra spøk til alvor; jeg skal satse på å gjøre det bedre det neste kapittelet vi har begynt med nå. Selv om det frister veldig med de to alternativene over også… 

Som dere hører har ikke min første skoledag etter vinterferien inneholdt mye flaks. Kjipt noe sånt ødelegger dagen da, at en prøve skal ha så forferdelig mye å si er ganske rart. 

 

 

3 kommentarer
    1. Uff, er så kjedelig det. Og vet godt hvordan prøver og karakterer påvirker en. Det er liksom ikke bare bare, og betyr så mye for snittet, for veien videre, osv. Irriterende hvor mye karakterer har å si i grunn…
      Digger også den serien, hehe. Ha en fin fredag ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg