Jeg tatoverer meg igjen

 

 

“Æsj”, var en av kommentarene jeg fikk da jeg viste fram sløyfetatoveringa jeg tok på håndleddet mitt i januar. Kult det, for jeg syntes den er kjempefin! Jeg ble veldig fornøyd med den, den skal tross alt være på kroppen min resten av livet. Når man tenker på det slik, er det ikke akkurat en beslutning jeg tok rett før den ble risset permanent inn i huden min. Det er noe jeg tenkte gjennom en stund. Når det er noe som skal være der gjennom alle mine framtidige år, skal det være noe jeg liker veldig godt og syntes er fint. Sløyfer syntes jeg er fint! Hva er så galt med en harmløs sløyfe på håndleddet?

Well guess what, på fredag tar jeg tatovering nr 2! Lik det eller ei. Men denne gangen ønsker jeg ikke å høre et “æsj” eller et “huff” eller en sur mine. Faktisk syntes jeg det er frekt, å kommentere nedlatende om noe som er på min kropp, noe som skal forbli der. Hva om noen klippet seg eller sminket seg slik at vedkommende ble fornøyd, så kommer jeg med et “æsj, sånn der er så fælt”. Hvordan tror dere personen føler seg da? Ikke så bra nemlig. Jeg har ikke lyst til å prøve å skjule tatoveringa i frykt om at folk (spesielt voksne) ikke liker tatoveringer og skal kommentere noe om den. Vi lever i en generasjon der veldig mange mennesker i verden har tatoveringer. Noen drøyere enn andre også. Det er helt greit å ikke like noe, men det er ikke alltid vits å gni det i trynet på folk det gjelder. Jeg er en av dem det gjelder. 

 


 

Tenk litt over det. Med dette mener jeg selvfølgelig ikke at folk ikke skal ha meninger om hva som er pent og ikke, men noen ganger er det best å bare la vær å kommentere det. Jeg gleder meg (og gruer meg) til å ta min neste tatovering, og håper jeg får være “fornøyd i fred” uten å høre noe nedlatende. 

 

 

2 kommentarer
    1. Bra sagt! Alle har lov til å ha sine meninge, men om man ikke har nåkka pent å si kan man heller holde meningen sine for sæ sjøl :p
      Spennanes med ny tattoo, glede mæ til å se 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg