Hvorfor jeg sluttet i jobben min

inneholder annonselenke

 

 

Det høres kanskje mer dramatisk ut enn det egentlig er. At jeg har sagt opp jobben min. Jeg venta jo så lenge, og når jeg endelig fikk meg en jobb, “kaster” jeg den bare bort. Det er ikke helt sånn det er. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har hatt denne jobben, at jeg er ei erfaring rikere og har hatt snille kolleger. Jeg måtte sette meg ned å tenke gjennom hva som er best for både meg, min helse og ikke minst bedriften jeg jobbet for. Det beste ble å avslutte i jobben. Som noen av dere vet var det en servitørjobb, noe som passet meg litt dårligere enn jeg trodde. Det var mye mer stress og kritikk enn jeg forventa meg, i så stor grad at psyken min forverret seg og det begynte å bli sånn at jeg gruet meg til å jobbe. Jeg er rett og slett nødt til å jobbe med meg selv, lære meg å takle litt mer og lære meg å slappe av og ikke stresse absolutt hele tiden. Forsåvidt takler jeg stress greit, men til en viss grad! 

 


Lips: Absolute New York (Old Mauve) 

 

Den psykiske helsa har vært såpass dårlig at det også har gått utover min fysiske helse. Blant annet at jeg har hatt migrene, vondt i magen, vært utmattet og slapp. Det går i en ond sirkel til slutt. En ting er sikkert; nå blir det ingen skole, men vikarjobb i barnehage. Jeg står dermed ikke uten noe å gjøre, og det er jeg glad for! Jeg kom fram til at en barnehagejobb passer meg hakket bedre. Er jo glad i barn og setter pris på å få vært ute. I morgen skal jeg faktisk på jobb i barnehage for første gang, og jeg gleder meg vanvittig mye! 

 

 

2 kommentarer
    1. Flott du tar ansvar for ega psykisk helse, e dessverre mange som ikke klare å ta den på alvor og ende opp utbrent og alvorlig sjuk. Du e flink<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg