10 ting jeg hater

 

 

1. Å kjøre bil med passasjerer jeg ikke kjenner godt

Det er faktisk så ubehagelig! Jeg får presentasjonsangst og føler jeg blir dømt noe sykt. Iallefall hvis det er godt voksne som sitter på! 

 

2. Å være blakk

Den panikk-følelsen man får av å være blakk er helt jævlig, spesielt når man har regninger som må betales og ikke vet hvordan man skal få det til å gå opp! Nå har jeg selvfølgelig ikke mange regninger å betale (og takknemlig er jeg for det), men et par har jeg, og jeg merker at det er utrolig kjipt å vite at man ikke har råd til noe som helst etter disse er betalt. 

 

3. Å misse en dag eller to med blogging

Det verste jeg vet med blogging er når jeg har lovet meg selv eller dere at jeg skal skrive “imorgen”, så har jeg enten ikke hatt tid likevel eller glemmer det av slik at det blir forskjøvet til en dag eller to senere. Om blogginga hadde vært mer seriøst slik som en jobb tror jeg at jeg hadde vært litt mer skjerpa på akkurat det da! 

 

4. Min “dårlige” helse

Jeg vil forsåvidt beskrive helsa mi som rimelig dårlig for tiden. Jeg blir ofte syk, jeg plages med endometriose (sterke menstruasjonssmerter), migreneanfall som i det siste har kommet oftere enn før og der er dermed en del ting jeg må passe på for at det ikke skal skje (nok søvn, å ikke være sulten for lenge, ikke drikke energidrikke, ikke stresse for mye osv). Det er ikke bare bare, og jeg vet såklart at andre har det verre enn meg, men jeg er bare så lei av det nå! Jeg har følt meg som et vrak i det siste, både fysisk og psykisk. Håper det bedrer seg snart! 


 

 

5. Tiden å drepe før jeg skal på jobb

Noen ganger sitter jeg bare og venter på at jeg skal kunne begynne å kjøre til jobb, også føler jeg ikke helt at jeg rekker å gjøre så mange ting. Dermed blir jeg bare sittende og kjede meg før jeg drar. 

 

6. Å være alene

Av og til er det greit med litt alenetid, bare for å samle opp litt tanker, blogge i fred og ro eller rett og slett bare gjøre akkurat det jeg vil eller føler for. Men, vanligvis liker jeg ikke å være alene i mer enn ca. 2 timer, da begynner jeg å kjede meg noe sykt og føle meg veldig alene. Jeg er en ganske selskapssyk person! 

Som oftest sitter jeg akkurat sånn her når jeg er alene. (Det er søndag, jeg er unnskyldt for å se jævlig ut). 

 

7. Å være venstrehendt

For å si det sånn er enten handa mi helt blå, svart eller grå etter jeg har skrevet noe. Det er ikke så gøy, og derfor er jeg takknemlig for pc! Er det noe jeg også er takknemlig for er det at jeg kun skriver med venstrehånda, men gjør det meste andre med høyre. For eksempel sakser, gitarer, ballkasting, kniv og gaffel osv. 

 

8. Brusflaskene nå for tiden

Jeg har full forståelse for at nåtidens brusflasker sikkert er mer miljøvennlige enn de “harde” som var før. Det som er irriterende er at de ikke holder på kullsyra i det hele tatt, iallefall ikke på de små flaskene. Jeg har opplevd at de nesten ikke holder seg i to timer engang. Mens de store flaskene ikke holder på kullsyra med enn et og et halvt døgn liksom. Dermed blir det mye sløsing fordi man må tømme ut brusen hvis man ikke drikker den opp med en gang! 

Not good. 

 

9. At folk prøver å bestemme hva andre skal spise og ikke spise

Her snakker jeg spesielt om vegetarianere/veganere. Altså, jeg ser opp til dem som klarer å ha et slikt kosthold, for det hadde nemlig ikke jeg klart nå! Nå som ung (kanskje ikke som voksen) er jeg utrolig kresen og hadde levd så usunt som aldri før. Det er kjempefint å informere om hvorfor man er veganere og hvorfor det er bra for miljøet, men jeg syntes ikke det er greit når man prøver å tvinge eller presse andre til å velge å leve en annen livsstil. Alle må helt klart få velge selv! 

 

10. Insekter (SPESIELT EDDERKOPPER)

Det finnes nesten ikke noe verre jeg har fobi for. Jeg har før forklart min ekstreme frykt for edderkopper og insekter. Jeg er til og med redd vanlige fluer… 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg